L'estació es construirà sobre una plataforma elevada sobre les vies de tren i servirà per donar servei als passatgers del TGV provinents tant de França com de Barcelona. Tindrà una sola planta amb una superfície de 1.232 m2 i està previst també un aparcament per a 144 vehicles.
L'espai superior allotjarà l'accés a les instal·lacions, el vestíbul i l'accés al pas inferior entre andanes i, a l'exterior, tindrà un voladís que formarà la marquesina d'entrada. A les dues bandes del vestíbul principal se situaran espais de menor alçada que acolliran la zona d'espera, atenció al client, locals comercials i els lavabos.
L'estació tindrà una andana central de 660 metres de llarg i deu d'ample. L'accés des de l'edifici de passatgers es farà a través d'un pas inferior que inclourà mitjans d'elevació mecànics per garantir la seva accessibilitat.
Aquesta estació és de caràcter provisional fins que es construeixi les instal·lacions definitives. Adif, en coordinació amb els ajuntament de Vilafant, Figueres i el Govern de la Generalitat estan estudiant on s'ubicaran.
Les obres també inclouen la creació d'un nou vial d'accés a l'estació i també es construirà un aparcament per a 144 vehicles.
Per agilitzar els accessos a la zona, el projecte també preveu segregar el trànsit. Per això, els taxis tindran reservat el carril més pròxim a l'estació i també una zona d'aparcament amb capacitat per a nou vehicles. A continuació, se situarà l'àrea d'autobusos i, posteriorment, l'espai pels vehicles privats.