Les obres que ara s'impulsen permetran desdoblar el tram de 12,7 quilòmetres de la C-31 entre el final de la variant de Santa Cristina d'Aro i el final de la variant de Palamós. El desdoblament de la carretera s'efectuarà a partir de la via ja existent en la major part del traçat, excepte en algun petit tram, com ara a la zona de Palamós oest, on es formarà una variant d'uns 900 metres de longitud.
La via desdoblada tindrà quatre carrils, dos per sentit de la circulació, de 3,5 metres d'amplada cadascun, vorals exteriors de 2,5 metres, vorals interiors d'1 metre, una mitjana de separació d'amplada variable i barreres de formigó tipus New Jersey. En un tram d'1,5 quilòmetres, al pas pel terme de Calonge, es preveu la construcció d'un tercer carril a la calçada del costat muntanya, atès el pendent de la via.
La carretera desdoblada comptarà amb sis enllaços per tal de facilitar la connectivitat local. La primera, l'enllaç amb la carretera GI-666, d'accés a Platja d'Aro i Sant Pol (Platja d'Aro sud). La segona, és el semienllaç de connexió amb Santa Maria de Fenals (Platja d'Aro Centre) Aquest semienllaç permet els moviments d'incorporació cap a Palamós i de sortida dels vehicles procedents de Palamós. Està format per un pas inferior sota el tronc de l'autovia i una petita rotonda situada al costat muntanya del tronc.
El tercer és l'enllaç amb la GI-665, d'accés a Platja d'Aro (Platja d'Aro nord). Està format per una gran rotonda circular sota el tronc; el quart és el de Calonge, que està format per un pont sobre el tronc i unes rotondes a banda i banda; el cinquè, és el de Palamós oest. Aquest se situa al principi de la variant de Palamós i estarà format per un pas inferior sota el tronc, una rotonda situada al costat muntanya i una altra gran rotonda a nivell situada al costat urbà de Palamós. I el sisè és l'enllaç final de Palamós nord-est. Es connecta amb el tram ja desdoblat i estarà format per un pas sobre el tronc de la via i una rotonda nova al costat nord. Al costat sud (zona urbana) s'aprofitarà la rotonda existent.
En aquest projecte, destaca la construcció de dos túnels artificials al terme de Castell-Platja d'Aro: un de 78 metres de longitud en la zona del barri de Fenals, per tal de minimitzar les afectacions acústiques i paisatgÃstiques al conjunt arquitectònic de l'església i rectoria de Santa Maria de Fenals; i un altre a la urbanització Mas Ros, de 80 metres de longitud. En el tram situat a continuació del túnel artificial de Fenals es formarà una calçada lateral per a l'accés a les urbanitzacions del Cim d'Aro i el Mas-nou.
Entre les estructures previstes, destaquen el viaducte de la nova via desdoblada sobre la riera de Calonge, similar al de la carretera actual, que tindrà 75 metres de longitud, aixà com el pont sobre el tronc de l'autovia corresponent a l'enllaç Palamós-est, que tindrà 200 metres de longitud.
Aixà mateix, es construiran diversos passos a diferent nivell per a donar continuïtat a camins o vials interceptats per la nova via desdoblada, entre els quals hi ha un pont de 90 metres al vial de Sant Antoni de Calonge.