
Lloret de Mar ha estat la seu de la MITM 2010 Euromed, Meetings and Incentive Travel Market, una de les fires especialitzades en turisme de reunions i incentius més importants d’Europa els dies 9, 10 i 11 de juny. Durant aquests dies, la ciutat de la Costa Brava ha concentrat clients potencials d’aquest segment, tant per Lloret com per tota la Costa Brava.
La MITM, amb catorze anys d’experiència, ha tingut lloc en vuit països diferents d’Europa i del Mediterrani i ha congregat en total més de 1.130 compradors d’incentius, reunions i esdeveniments. La fira, que ha tingut lloc al Palau de Congressos Olympic, del grup hoteler Evenia, principal organitzador i patrocinador de l’esdeveniment, ha comptat amb el suport del Lloret Convention Bureau (LLCB), que ha desenvolupat tot el programa social d’actes.
Xavier Crespo, alcalde de Lloret, afirma que “aquest interès per acollir la MITM és conseqüència del desig de Lloret de Mar de consolidar i donar a conèixer la seva oferta, i la de la zona, en el segment del turisme de negocis”.
L’organització ha donat a conèixer que, quan es va fer arribar als compradors MICE la invitació per participar a la MITM 2010, va atraure nombrosos i importants usuaris i compradors de serveis de viatges d’incentius, conferències, congressos de tots el món i que, atès que hi havia més visitants convidats que expositors, es va tancar la inscripció als visitants dos mesos abans de la data de tancament.
En total la MITM va rebre més de 200 sol·licituds d’organitzadors de congressos i esdeveniments per participar-hi.
En paraules de l’empresa GSAR Marketing, “això demostra que molts organitzadors d’esdeveniments de tot Europa i Nord-amèrica hi estan interessats; busquen seus fora d’allò comú, alguna cosa diferent de Frankfurt, Washington o Mèxic, i ofereixen noves oportunitats a seus com Lloret de Mar”.
A Lloret de Mar hi han assistit organitzadors de congressos, conferències, esdeveniments i viatges d’incentius de 22 països: Alemanya, Àustria, Bèlgica, Bulgària, Dinamarca, Egipte, Estat Units, Espanya, Filipines, França, Grècia, Holanda, Hongria, Índia, Itàlia, Lituània, Polònia, Portugal, Romania, Rússia, Suècia i Ucraïna.
Durant la fira, s’han programat més de 2.000 trobades entre expositors i visitants, la qual cosa s’estima que generarà un ingrés de prop de 10 milions d’euros per a Lloret en estades, restauració, excursions, compres…; amb futurs grups d’incentius, congressos, conferències i esdeveniments.
Per altra banda, el programa social configurat pel Lloret Convention Bureau ha permès que clients potencials procedents d’Europa, països de l’Europa de l’Est, EUA, Canadà, l’Índia, Argentina o Egipte hagin conegut Lloret de Mar i la possibilitat que ofereix la destinació per a aquest important segment de mercat. Entre les visites, s’hi ha inclòs una mostra dels principals atractius culturals i naturals de la zona, així com els actes dirigits a la premsa especialitzada d’Espanya i Europa que s’ha congregat a Lloret.
Precisament, i amb l’objectiu de promocionar aquest incipient sector de turisme, es va constituir el Lloret Convention Bureau a principis d’octubre del 2009, amb el suport dels seus actuals 50 membres, de sector públic i privat, entre els quals figuren centres congressuals, hotels, restaurants, agències de serveis especialitzats, espais singulars i altres agents relacionats amb la cultura, l’oci i altres activitats a Lloret de Mar. Fins a la data, la celebració de la MITM ha estat sens dubte el seu principal èxit, en una tendència continuada durant el 2009.
Els viatges d’incentiu, les jornades, les presentacions de producte i les reunions de menys de 50 assistents segueixen sent la principal tipologia d’esdeveniment i, per tant, de fonts d’ingressos. No obstant això, a poc a poc, grans esdeveniments com la MITM es van obrint pas. Així, en conjunt, durant tot l’any 2009 s’han dut a terme a Lloret de Mar més de 200 esdeveniments corporatius amb una assistència de 20.000 delegats.
La mitjana de participants per esdeveniment ha estat de 97 delegats. En aquest sentit, durant el 2009 s’ha produït un augment de les reunions entre 50/100 i 100/200 participants.
Igual que el 2008, el segment econòmic més destacat el 2009 ha estat l’econòmiccomercial, que representa un 37.20% del total, seguit molt de prop del sector cultural, amb un 30%. Ambdós sectors engloben gairebé el 70% dels esdeveniments corporatius que s’han celebrat a Lloret durant el 2009.
Amb relació a la classificació dels esdeveniments per cobertura, s’observa com hi ha una tendència molt marcada d’esdeveniments de caràcter regional, que representen un 63% del total. Quant a la resta, el 25% són de caràcter internacional i l’11% són nacionals.
Per últim, amb relació a l’estacionalitat dels esdeveniments a Lloret de Mar, igual que el 2008, al voltant d’un 30%, dels esdeveniments tenen lloc a l’abril, maig i juny, per una part; i a l’octubre, novembre i desembre per l’altra.
Per contra, la temporada mitjana quedaria definida entre gener i març; i la més baixa, en els mesos d’estiu (juliol i agost); una situació lògica si tenim en compte que es tracta dels períodes de vacances per excel·lència.