Menjar carn processada, com ara salsitxes o bacó, por augmentar el risc de patir càncer de còlon i de recte, segons alerta l'Organització Mundial de la Salut. L'avís arriba després que l'Agència per a la Investigació Contra el Càncer (IARC) decidís incloure aquests productes dins el grup 1, on també hi ha substàncies com el tabac o l'amiant.
"El risc per a una persona de desenvolupar un càncer colorectal pel consum de carn processada continua sent petit, però augmenta amb la quantitat de carn que es consumeix", adverteix el doctor Kurt Straif, responsable del programa de l'Agència. L'estudi conclou que si es es mengen uns 50 grams de carn processada de forma diària, el risc de càncer colorectal incrementa un 18%.
L'IARC també ha classificat la carn vermella com a “probablement cancerígena pels humans”. “Aquest descobriment dóna encara més suport a les recomanacions de salut pública actuals per limitar el consum d'aquest producte”, remarca el doctor Christopher Wild, director de l'organisme. Segons explica, l'estudi permetrà a les agències de regulació valorar els riscos i els beneficis i “oferir les millors recomanacions de dieta possibles”.
L'informe l'han elaborat un grup de 22 experts de 10 països en el marc del Programa de Monografies de la IARC. Els científics han avaluat més de 800 investigacions sobre relació de més d'una dotzena de tipus de càncer amb el consum de carn vermella o processada.
Es considera carn processada aquella que ha estat transformada a través del curat, el fumat, la fermentació, o altres processos per millorar la seva conservació o el seu gust.
L'OMS confirma que la carn processada és cancerígena
Els experts conclouen que el consum de 50 grams diaris d'aquest producte, augmenta un 18% el risc de patir càncer colorectal
ARA A PORTADA
Publicat el 26 d’octubre de 2015 a les 17:40
Actualitzat el 26 d’octubre de 2015 a les 17:41
Et pot interessar
-
Societat Les botigues del centre de la Bisbal d'Empordà tancaran a dos quarts de deu per frenar l'incivisme
-
Societat SOS Costa Brava denuncia que Santa Cristina d'Aro vol convertir un aparcament i superfície comercial en habitatges
-
Societat Restringeixen l'aigua de l'aixeta als veïns de Bonmatí per la presència d'un compost químic
-
Societat Tornen els contenidors de vidre a Girona i augmenta la recollida de resta i orgànica
-
Societat La UdG rep un 12% més de sol·licituds que l'any passat en la preinscripció del curs vinent
-
Societat La reforma del passeig de Platja d'Aro costarà més de 14 milions