Segons les primeres informacions, es tracta d'un home de mitjana edat i procedència marroquina al qual li haurien clavat un ganivet enmig del carrer. Els Mossos d'Esquadra van rebre l'avís cap a quarts de dues de la tarda.
El crim ha tingut lloc cap a quarts de dues de la tarda en un descampat que hi ha entre la via del tren i el final del carrer Requesens. La zona està semiapartada dels habitatges, i s'utilitza com a aparcament de vehicles. La víctima, un home d'uns 50 anys i de procedència marroquina, ha rebut una o diverses ganivetades a la zona de l'abdomen.
L'home ha caminat diversos metres i ha caigut en una de les voreres del carrer Requesens, mentre el seu agressor ha marxat corrents en direcció contrària. Un jove que passava amb cotxe pel carrer ha vist l'home estirat a terra mentre perdia sang, i ha anat corrents al bar restaurant Deportivo -situat en un extrem del carrer-, des d'on s'han alertat els Mossos d'Esquadra i l'ambulància.
Fins al lloc dels fets, a més dels serveis mèdics, s'hi ha desplaçat diverses dotacions del cos policial i de la Guàrdia Urbana de Figueres, que han acordonat la zona. La víctima ha estat traslladada d'urgència a l'Hospital de Figueres, on ha mort a conseqüència de les ferides.
Els investigadors treballen per identificar i detenir el responsable de l'agressió mortal. Durant aquesta tarda, diversos agents del cos i la policia científica estan recollint mostres al descampat. A més de senyalitzar diversos indicis, els mossos se centren a investigar els dos cotxes amb els quals l'agressor i la víctima haurien arribat al lloc.
Es tracta d'un Opel Astra de color blau i plaques de matrícula espanyoles, i d'un Renault metal·litzat amb plaques de matrícula franceses. No es descarta que el mòbil del crim sigui un afer de drogues. De fet, alguns dels veïns han criticat que el descampat és una àrea on se solen portar a terme intercanvis i transaccions de substàncies estupefaents.
LA VEU D'UNA TESTIMONI
En declaracions a Gironainfo.cat, una veïna del lloc dels fets explicava que la víctima freqüentava sovint per la zona. Aquesta mateixa font, una dona d'uns seixanta anys és qui, segons ella, va alertar als vianants perquè algú truqués als serveis d'emergència ja que, tornant de comprar amb la seva mare malalta d'Alzheimer, es va trobar l'home ple de sang a causa de diferents ferides al cos. L'home anava caminant pel carrer Vilanova de la Muga. En aquest sentit, la dona va ser especialment crítica amb què li va costar molt aconseguir que algú truqués als serveis mèdics.
