L'obertura al trà nsit d'aquesta via coincideix amb l'inici de la temporada d'estiu, de forma que els conductors podran circular a partir d'ara per una via de quatre carrils al llarg de tot el recorregut des de l'AP-7 fins a Platja d'Aro. En aquest tram es va registrar una intensitat mitjana de trà nsit de 18.500 vehicles diaris, amb puntes de fins a 27.000 vehicles a l'estiu, durant l'any 2006.
El nou tram desdoblat és l'actuació de més envergadura de les obres de l'eix Maçanet de la Selva- Platja d'Aro, amb una longitud total de 27,7 quilòmetres, per tal de millorar les prestacions, capacitat i seguretat d'un viari que suposa el principal accés que hi ha des de l'AP-7 cap a la Costa Brava sud. D'oest a est, uneix Maçanet de la Selva, Vidreres, Caldes de Malavella, Llagostera, Santa Cristina d'Aro, Castell d'Aro, Sant Feliu de GuÃxols i Platja d'aro.
El conseller Nadal s'hi ha referit tot dient que 'aquesta és la inversió en accessos més potent que s'ha fet a la Costa Brava com a mÃnim en els últims trenta anys' i ha afegit que encara ho serà més quan s'acabi el tram de Palamós a Platja d'Aro que ja està en fase de licitació.
El projecte d'obres
Les obres han consistit en el desdoblament d'un tram intermedi en aquest eix, el tram de la C-35 entre Vidreres i l'enllaç de l'Alou (Llagostera), donant aixà continuïtat als trams ja existents amb quatre carrils en els extrems (des de l'AP-7 a Vidreres i des de l'enllaç de l'Alou fins a Platja d'Aro). L'execució del desdoblament dels 15,3 quilòmetres de l'eix ha suposat una inversió de 40MEUR.
Per a dur a terme l'ampliació de carrils s'ha aprofitat en gran mesura el recorregut del traçat de la C-35 ja existent, amb l'excepció d'alguns punts on s'han fet petits trams en variant, com el de la zona propera de Llagostera est per millorar els revolts existents en un tram d'un quilòmetre. D'altra banda, també s'han construït sis passos superiors i set d'inferiors, aixà com la ubicació de set enllaços per facilitar la connectivitat local. Els treballs han suposat, entre altres coses, la reposició de la ruta del Carrilet, la via verda que segueix l'antic traçat del ferrocarril i que segueix en paral·lel la carretera desdoblada.
Les molèsties de les obres
L'alcalde de Llagostera, Fermà SantamarÃa, en presència d'altres alcaldes de poblacions del Gironès, la Selva i el Baix Empordà , ha mostrat la seva satisfacció per l'entrada en funcionament de la via, tot i que ha recordat el 'malson' que ha suposat pels veïns i pels negocis de la zona que s'han vist afectats de forma negativa per les obres. SantamarÃa ha aprofitat el moment per posar de manifest les mancances que pateix la població en matèria de sanitat i ha demanat una solució al mateix president de la Generalitat. Segons ha explicat, aquesta vila de prop de 8.000 habitants empadronats pateix un Ãndex important de 'població flotant' durant l'estiu que fan insuficients les dotze hores que actualment tenen de serveis mèdics.
Per la seva banda, el president Montilla s'ha referit a la 'paciència' que han hagut de tenir els veïns de la zona durant els 24 mesos que han durat les obres, per les cues i l'impacte negatiu en els negocis, però ha assenyalat que 'no ha estat en va' perquè 'l'anella de les gavarres és una bona aposta de futur, progrés i cohesió social per aquestes comarques i el conjunt del paÃs'.
Montilla ha assenyalat que aquesta 'és una peça més' d'un projecte més ampli per Catalunya com és la creació d'una 'veritable xarxa de comunicacions' que pugui vertebrar el territori català al mateix temps que sigui 'funcional' i 'eficient'.
Entre els projectes que hi ha pendents, figura el tram de Platja d'Aro i Palamós que es preveu que s'adjudiqui aquest estiu per un valor de 100 milions d'euros i que les obres comencin aquest hivern amb una durada de 24 mesos.