Segons Nadal, els ajuntaments han fet tard novament i ha recordat que el tercer carril de l'autopista ja està adjudicat a Agisa. El conseller de PolÃtica Territorial també s'ha referit a les revindicacions dels alcaldes dels municipis afectats pel traçat del TGV entre Vilademuls i Borrassà . Segons el conseller, tampoc era plantejable una correcció de traçat, però sà fer modificacions del projecte seguint el mateix traçat.
Nadal ha fet aquestes declaracions durant la inauguració, aquest divendres, del V Fòrum Girona d'economia i alta direccÃó d'empresa, celebrat a Navata, a l'Alt Empordà . Durant la seva intervenció, el conseller s'ha referit a la necessitat d'invertir en infraestructures per poder fer polÃtiques socials i ha advertit que Catalunya podria quedar enrere en el seu desenvolupament com a paÃs del benestar si no feia aquesta aposta clara per les infraestructures.
Nadal també s'ha mostrat molt crÃtic amb la manca d'inversions durant més vint anys en infraestructures ferrovià ries, i més concretament en rodalies de Barcelona. 'No tenim les infraestructures que ens mereixem', fent també referència al desdoblament de la carretera d'accés a la Costa Brava o de l'eix transversal.
Plans nacionals
El conseller ha explicat que la Generalitat havia posat en marxa dos plans nacionals, que havien de servir com a revulsiu de la desacceleració que patia l'economia catalana, com era el pla nacional de l'habitatge i el d'infraestructures. Precisament, en aquest darrer punt ha estat on el conseller de PolÃtica Territorial ha basat el seu discurs adreçat al centenar d'empresaris que, aquest divendres, han participat en el V Fòrum Girona d'economia i alta direccÃó d'empresa, sota el tÃtol 'Estratègies per a sobreviure la propera dècada'.
Dificultats
En aquest sentit, el conseller Nadal ha reconegut la 'dificultat' per materialitzar en el territori els projectes de construcció d'infraestructures vià ries i ferrovià ries. Per una part, ha dit, hi havia els trà mits administratius que provoquen, en alguns casos, endarreriments de fins a 12 anys i per l'altra, les pròpies reticències del territori. Ha estat en aquest punt, que responent a les preguntes de la premsa, el conseller Nadal ha negat la possibilitat que hi hagi cap modificació en el traçat del TGV al seu pas per Bà scara, tal com demanen els alcaldes afectats per aquest traçat des de Vilademuls fins a Borrassà . La seva resposta ha estat contundent i ha assegurat que el traçat es mantenia per l'oest de Bà scara, tot i que ha dit que el projecte sà que permetia modificacions però amb el mateix traçat.
Un altre camp de batalla obert que té el conseller a l'Alt Empordà és la proposta dels alcaldes gironins des de Cervià de Ter fins a Pont de Molins de demanar la compactació de l'AP-7 i l'A-2 en un únic corredor en el seu pas per aquests municipis, amb l'ampliació a quatre carrils per calçada a l'AP-7 i que aquest únic corredor sigui lliure de peatge per als desplaçaments interns entre les conurbacions de Girona i Figueres.
Igual ha estat de contundent en la seva resposta contrà ria a acceptar-la per considerar que estava 'fora de temps'. Nadal ha recordat que la Generalitat a petició de l'Ajuntament de Bà scara va aconseguir que el govern de l'estat apartés el corredor de la N-II del traçat del TGV i el posés al costat de l'autopista, però ha indicat que l'AP-7 i l'A-2 eren dues infraestructures diferents que no es podien compactar, ja que el tercer carril de l'autopista ja estava adjudicat a Agisa.
Pel conseller, proposar aquesta integració era una 'pèrdua d'oportunitat que les comarques gironines no es pot plantejar, per molt que facin dibuixos on tot quedi més maco', ha dit Nadal. A més, ha dit que un corredor de vuit carrils no era el mateix que un corredor de 2 més 2 i d'un corredor de 3 més 3 en peatges. Pel conseller, era un gran avenç haver aconseguit que la N-II passés en paral·lel a l'autopista, però no 'integrat', per l'eix nord-sud que comunica Catalunya amb França i Europa.