
Aquests àrids arrossegats sovint queden dipositats en el llit de la riera, provocant l’estancament de les aigües d’escorrentia i el creixement de vegetació herbàcia. L’Ajuntament de Lloret de Mar, a fi de mantenir net el canal, garantir una eficient escorrentia de les aigües, evitar riscos higienicosanitaris, i impedir l’arribada a la platja de residus abocats incontroladament en el canal, ha considerat necessari encarregar la seva neteja.
La neteja ha anat a càrrec de l’empresa CUBES I CONTENIDORS PALLARES S.A., empresa concessionària de la prestació del servei de neteja i manteniment de les instal·lacions de clavegueram d’aigües residuals i d’aigües pluvials
La zona que s’ha netejat correspon al tram descobert de la riera de Lloret, des de l’Avda. de les Alegries fins al C/ Nostra Senyora de Rosell. D’ençà del trasllat del mercat setmanal en el sector d’El Rieral, s’ha incrementat l’afluència de ciutadans en aquest sector, essent necessari mantenir la imatge del canal i poder retirar els residus que poden quedar dipositats en la riera a resultes de les activitats confrontades.