'Tenim la fe absoluta que el projecte pot ser aturat', ha proclamat Llorente, recordant que 'l'anterior intent de fer una interconnexió entre l'estat espanyol i França va acabar amb les torres plantades i el projecte aturat per un jutge'.
'Ãs inadmissible que la MAT tiri endavant sense fer el pas previ de justificar la seva necessitat i estudiar totes les alternatives possibles', ha criticat Llorente després de l'entrevista, que s'ha allargat una hora i dos quarts i en què, a més de Baron, han participat dos assessors de la Comissió Europea, en Medi Ambient i Economia. 'Ãs com posar el carro davant dels bous o començar la casa per la teulada', ha afegit el portaveu. Baron traslladarà ara a Monti tota la documentació presentada i el coordinador es podria reunir amb la plataforma durant la visita que farà a Catalunya aquest mes de març.
'No a la MAT' ha advertit Brussel·les que no acceptarà 'cap variant possible', ja sigui el soterrament parcial de la lÃnia 'o que les torres siguin verdes o blaves', mentre 'no s'hagi demostrat la necessitat' de la interconnexió i 's'hagin estudiat totes i cadascuna de les alternatives tècnicament viables', ha insistit Llorente. La plataforma també ha avisat Baron que portarà la seva queixa davant el defensor del poble europeu, l'Ombudsman, com ha fet a Catalunya davant el SÃndic de Greuges i dels tribunals, presentant un contenciós administratiu. Llorente ha lamentat que 'fa catorze mesos que el SÃndic ha demanat al govern de la Generalitat dades i aclariments que encara no li ha satisfet'. 'Vull fer evident la nul·la voluntat del govern de col·laborar i informar la ciutadania i una institució que hauria de ser sagrada', ha dit el portaveu de 'NO a la MAT'.
Llorente ha recordat que s'ha convocat una manifestació contra la MAT aquest dissabte 1 de març, a les deu del matÃ, a la plaça de Catalunya de Perpinyà , i una el diumenge 30 de març, a dos quarts de dotze del matà a la plaça del Lleó de Girona.