Aquest telèfon va rebre 10 trucades el primer dia que va començar a funcionar, el passat 18 de desembre, sobretot de ciutadans que preguntaven sobre el traçat del TGV i les revisions a edificis. No obstant això, el volum de trucades ha anat a la baixa tot i que des del passat dijous ja s'han començat les revisions a alguns dels edificis que Adif s'ha compromès a visitar.
Segons ha explicat una de les tècniques d'Adif que atén a través d'aquest telèfon, des del passat dijous els arquitectes de l'Adif estan visitant els primers edificis per a fotografiar algunes parts que aportaran informació als arquitectes per elaborar l'informe de l'estat de conservació dels pisos que faran arribar als propietaris.
Segons va explicar el director de Qualitat, Seguretat i Supervisió de l'empresa pública Adif, Alberto Reguero, el passat 18 de desembre quan va visitar Girona, els primers edificis que es controlaran seran aquells situats a la zona on està previst que comencin les primeres obres en superfÃcie. Per tant, es revisaran els edificis de l'entorn de l'estació i els ubicats a l'entrada i la sortida de la tuneladora del TGV a l'entrada sud i nord de la ciutat, aixà com els pisos propers a zones on s'han de construir sortides d'emergència.
El telèfon d'atenció és 972.100.735 i funciona de dilluns a dijous de 10 a 14 hores del matà i de 16 a 19 hores de la tarda. El divendres l'atenció és exclusivament de 10 a 14 hores i el cap de setmana no està operatiu. Trucant a aquest telèfon, l'Adif es pot posar en contacte amb els tècnics que, depenent de la urgència de la consulta, poden adreçar-se personalment i parlar amb els afectats.