Onada de fred a la vista, la més potent dels darrers cinc anys. Catalunya viurà els propers dies –especialment a partir de dilluns vinent- els dies més gèlids des de l'inici de l'hivern en una situació que es pot allargar uns quants dies. Tot plegat després d'un dijous de transició on les temperatures, tant al matí com al migdia, han pujat transitòriament. El Servei Meteorològic ja ha activat un preavís per la baixada dels termòmetres.
Un front que arribarà aquest divendres obrirà les portes al fred. Portarà vent de nord i nevades al Pirineu, especialment a la cara nord, amb una cota que pot baixar fins als 600 metres. A la Val d'Aran, al nord del Pallars Sobirà i a l'Alta Ribagorça es poden acumular més de 5 cm per sobre d'aquesta cota i més de 15 cm per sobre dels 2000.
Després d'un cap de setmana molt fred, la situació anirà a més a partir de dilluns amb una segona entrada ara d'origen siberià. Les temperatures seran sota zero a bona part del país excepte al migdia i, hores d'ara, no es pot descartar que hi hagi nevades fora del Pirineu a cotes baixes. Una qüestió que, tanmateix, no es podrà determinar fins als propers dies.
Cal remuntar-se al febrer del 2012 per trobar una altra onada de fred similar –també d'origen siberià- a la que afectarà Catalunya la setmana vinent.
Onada de fred a la vista, la més potent en cinc anys
Societat
Les temperatures baixaran a partir de divendres i entre dilluns i dimarts es viuran els dies més gèlids de l'hivern | No es descarta que la neu aparegui fora del Pirineu
ARA A PORTADA
-
Terra Continuen les pluges i baixen les temperatures: 17 comarques en avís aquest divendres Neus Climent
-
Economia La producció vitivinícola revifa gràcies a les pluges d'hivern: «Aquest any som optimistes» ACN
-
Societat Detingut un home a la Jonquera cercat per les autoritats franceses per intent d’homicidi Eloi Martí
-
Societat Mor un home atropellat per un camió en baixar del seu cotxe aturat a l'AP-7 Neus Climent / Agències
-
Publicat el
12 de gener de 2017 a
les 20:30
Et pot interessar
-
Societat
Girona col·locarà noves papereres al centre i intensificarà el buidatge
-
Societat
La pedregada deixa sense llum prop d'una hora Santa Coloma de Farners
-
Societat
S'esfondra part del sostre del gimnàs de l'Escola Salvador Dalí de Figueres
-
Societat
Els Mossos denuncien un jove de 19 anys per amenaçar l'alcalde de Platja d'Aro a través de les xarxes
-
Societat
Un mort i dos ferits en un xoc frontal a Viladamat
-
Societat
Sis ferits lleus en l'accident d'un autobús a Blanes
