Penes de 2 anys a set dels deu detinguts en una operació a Font de la Pólvora

Publicat el 20 de febrer de 2008 a les 19:34
 
Aquest dimecres, a l'Audiència de Girona, no ha calgut fer judici perquè el fiscal i les parts han acordat les penes abans de la vista oral. El ministeri públic ha aplicat als processats l'atenuant de dilació indeguda dels fets.
 
Els fets que s'han jutjat aquest matí a la Secció Tercera de l'Audiència de Girona s'emmarquen dins un operatiu policial antidroga, que va tenir lloc ara fa gairebé cinc anys a la Font de la Pólvora. Els Mossos d'Esquadra seguien la pista a un grup de venedors de droga del barri gironí, que subministraven la substància des dels seus domicilis o a peu de carrer.
 
Per destapar el cas, la policia també es va basar en diversos testimonis –set d'ells protegits- que eren compradors habituals de cocaïna i heroïna. El dia 15 de maig del 2003, els Mossos d'Esquadra van entrar als domicilis dels acusats, situats als carrers Roure i Mimosa del barri gironí. Quan els van veure entrar, alguns dels processats van desfer-se de part de la droga llançant-la al carrer per la finestra.
 
A dins dels habitatges, els agents hi van trobar 22.017,38 euros en efectiu, i diversos objectes i joies per valor de 12.324,83 euros. A més, els Mossos d'Esquadra van comissar més de mig quilo de cocaïna, i diverses quantitats d'heroïna i haixix. Es calcula que el valor de la droga al mercat negre era de 50.663,92 euros.
 
Per aquests fets, el ministeri fiscal imputava deu acusats per un delicte contra la salut pública. Els hi demanava, a cadascun, una pena de 9 anys de presó i una multa de 100.000 euros.
 
Aquest dimecres al matí, però, abans de la vista oral, el ministeri fiscal i les defenses han acordat una rebaixa de la condemna per a set dels processats, i l'absolució per als tres restants. El fiscal ha aplicat una atenuant de dilacions indegudes per a tots els acusats, i de drogoaddicció per a tres d'ells.
 
Els acusats han admès els fets i les parts han renunciat a la prova, motiu pel qual la presidenta de la Secció Tercera, la magistrada Fátima Ramírez, ha dictat sentència de viva veu. La sentència absol Monica R., Felipe M. i Carmen D. del delicte contra la salut pública.
 
Penes de 2 anys
 
Per a la resta d'acusats, l'Audiència ha condemnat Francisco Moreno a una pena de 2 anys i 11 mesos de presó i multa de 1.500 euros, amb l'atenuant de drogoaddicció. Per a Juan Moreno, per a qui també s'aprecia l'atenuant, se li imposa la mateixa pena anterior i una multa de 2.000 euros.
 
D'altra banda, la sentència condemna Dolores Hernández i Nuria Galea a 2 anys de presó i una multa de deu euros; a Antonia Fernández, se li imposen 2 anys de presó i una multa de 2.000 euros, i per a Micaela i Gaspar Moreno, la sentència els condemna a 2 anys de presó i a una multa de 380 euros. Per a aquest darrer, també se li ha estimat la circumstància atenuant de drogoaddicció.