PIMEC Girona comptarà amb experts en Resolució de Problemes

PIMEC Girona ha constituït un grup d’experts que donarà suport a l’Oficina de Resolució de Problemes per a les Pimes, un dispositiu creat per la patronal el passat abril per incrementar el poder de negociació dels empresaris i emprenedors autònoms mitjançant l’agent social que els representa en un context de crisi econòmica.

Publicat el 02 de juny de 2009 a les 16:34

El grup d’experts, especialistes en diferents disciplines, aportaran a l’ORPP el seu assessorament de forma desinteressada. Les àrees del treball del grup professional són: negocis i inversió, ocupació i treball, sistema financer, legislació mercantil, fiscalitat i urbanisme.

En l’àrea dels negocis i inversió se situa l’empresari Josep Saurina; com a especialista en ocupació i treball intervindrà l’experta en recursos humans Mariona de Puig; en l’àmbit dels sistemes financers assistirà el president de Tribuna de Girona, Rafael Garcia; en el camp de la legislació mercantil reforçarà el dispositiu l’advocat Jordi Bellvehí i l’assessorament en fiscalitat anirà a càrrec de Joan Ribas. Completa el grup d’experts l’arquitecte Ramon Bosch per donar suport a qüestions urbanístiques.

Si bé en primera instància el grup d’experts s’ha constituït per oferir suport temporal a un dispositiu creat específicament per donar respostes en temps de crisi, aquest nucli assessor multidisciplinari tindrà un caràcter permanent com a grup d’opinió, prospectiu i d’anàlisi del món empresarial gironí en el marc d’un context d’economia global. Aquest grup, obert a noves incorporacions, actuarà a mode de Think Tank (fàbrica de idees/tanc de pensament), model d’organització àmpliament estesa als Estats Units que ofereix consells i anàlisis sobre diferents assumptes del món econòmic, polític o altres.

L’Oficina de Resolució de Problemes de PIMEC Girona, des de la seva posada en funcionament, ha donat resposta a més d’una vintena de sol·licituds d’empreses procedents de diversos sectors econòmics. La tipologia d’empresa atesa és en un gran percentatge una pime de menys de 25 treballadors. Tanmateix també hi han acudit a la recerca d’informació i consell algunes empreses de dimensions més grans.

Del total de casos, un 50% aproximadament són consultes sobre accés al crèdit. La resta són tot un seguit de consultes administratives, entre les quals s’hi troben consultes relacionades amb la devolució d’impostos, morositat i resolució de processos mediambientals.

L’ORPP de PIMEC Girona s’ha posat en marxa gràcies a un treball previ dut a terme amb empreses de la demarcació, identificant les bones pràctiques de suport d’altres territoris i amb successives trobades amb diversos representants d’entitats financeres, a les quals se’ls ha demanat el compromís de col·laborar en fer tots els esforços per fer arribar el finançament necessari pels projectes empresarials viables.