Pimec Girona demana als bancs que facilitin les exportacions davant la crisi

Publicat el 15 de juliol de 2008 a les 17:11
 
A més d'enfortir la presència empresarial al mercat exterior –on el percentatge d'impagats baixa substancialment-, Mariona de Puig també ha ressaltat que ara cal apostar per 'activar i convertir en estratègics' sectors gironins com la logística, el turisme o l'agroindústria.
 
'Estem en una situació de caiguda lliure i el pitjor de tot és que no sabem quan acabarà'. Amb aquesta frase tan categòrica, el responsable d'estudis de Pimec, Moisès Bonal, ha resumit la situació econòmica actual. Amb l'objectiu de buscar solucions a curt termini, la patronal gironina ha fet una comparativa dels diferents sectors per buscar aquells que durant els tres darrers anys es troben més ben posicionats.
 
Amb els resultats, Pimec Girona ha elaborat un document de prioritats, on es demana 'tant als empresaris, com a la banca i a l'Administració' intervenir per 'activar-los i convertir-los en estratègics', segons ha ressaltat la presidenta de la patronal. Mariona de Puig ha indicat que cal apostar per sectors com l'agroalimentari, el turisme, la logística, les energies alternatives o els serveis a les persones per convertir-los en motors que permetin superar l'enfonsament econòmic.
 
Durant la seva intervenció, la presidenta ha posat també l'accent en el mercat exterior, i ha demanat que els bancs i caixes donin suport a les pimes gironines per enfortir les exportacions. 'Ens trobem amb què el percentatge d'impagats al mercat estatal es troba al 87%, conseqüència també de la crisi de la construcció; en canvi, en mercats exteriors aquest se situa al 16%', ha ressaltat Mariona de Puig.
 
'Ens trobem amb una situació preocupant: l'economia gironina cada vegada perd més pes, tant en relació a Catalunya com a la resta de l'Estat, i cal posar ja les eines per capgirar aquesta tendència', ha concretat Mariona de Puig. Pimec Girona considera, a més, que apart d'aquestes actuacions a curt termini, cal que l'Administració aposti per impulsar mesures 'de caire estructural'.
 
La patronal destaca que s'ha d'impulsar la formació professional (FP) i, sobretot, donar més facilitats als empresaris i no 'ofegar-los' amb tràmits burocràtics.
 
Caurà pel seu propi pes
 
La presidenta de Pimec Girona també ha avalat aquest dimecres les paraules del conseller Josep Huguet, en què recomanava als catalans que passessin les vacances a casa davant l'increment del preu del gasoil. De Puig ha recordat que un dels sectors que es troba més ben posicionat dins l'economia gironina és el de l'hoteleria i la restauració, i ha indicat que s'ha d'apostar per 'la millora del turisme de proximitat'.
 
En referència a les paraules del conseller, Mariona de Puig les ha emmarcades dins el camp de la 'lògica'. Segons ha explicat, amb la desacceleració el model de turisme canviarà i 'les coses cauran pel seu propi pes'.