Els autors han mantingut una reunió amb directius de la Cambra en la qual sha ressaltat la importància de disposar deines eficients per conèixer els factors que poden influir en un augment o disminució de les vendes.
Mètode Ranking vol proporcionar als directius i alts càrrecs dempresa una eina que permet controlar amb facilitat la situació de lentitat en el terreny comercial i també actuar amb rapidesa per corregir possibles desviacions o facilitar la preparació de pressupostos anuals de vendes.
El mètode tant el pot utilitzar la gran empresa com la Pime.
Aquest mètode es basa en la disminució del factor incertesa mitjançant el control de tres àrees: els clients, els mitjans comercials i el pressupost de vendes, gràcies a la classificació dels clients en grups i exercint un tracte diferenciat per a cada grup i que estigui dacord amb les possibilitats de creixement de les vendes en cada grup.
Lobra garanteix que aplicant els seus principis i tenint en compte la interrelació entre aquestes tres àrees sobté un augment dels resultats de les vendes i un control més acurat de la situació dels clients.