El comitè d'empresa i la direcció de Simon de Riudellots han arribat a un principi d'acord per a l'ERO temporal que afectarà tota la plantilla. L'empresa ja acumula un expedient del 2009 i ara aplicarà aquest altre fins al 31 de desembre del 2012. El principi d'acord preveu que entre els dos ERO els treballadors puguin estar-se com a màxim mig any a l'atur. Segons ha explicat el responsable de Polítiques d'Empresa de la Federació d'Indústries de Catalunya de CCOO, Félix Repullo, han exigit a Simon "garanties totals" perquè durant aquest nou expedient no n'hi hagi cap més ni tampoc suspensions de contractes, així com que des del 2013 continuï havent-hi inversions i ocupació al centre de Riudellots.
Després de la reunió que han mantingut aquest matí a Riudellots de la Selva la direcció i el comitè de l'empresa de material elèctric Simon, les dues parts han arribat a un principi d'acord que entre dijous i divendres s'ha de ratificar en assemblea. Contempla que els treballadors puguin anar com a molt mig any a l'atur -entre l'ERO del 2009 que afectava totes les empreses del grup Simon i aquest segon que estarà vigent fins a finals del 2012-, i l'empresa també s'ha compromès a respectar les condicions de remuneració aconseguides anteriorment, que és garantir el 85% del salari dels treballadors.
Els afectats per l'ERO del 2009 ja acumulen uns 50 dies de mitjana a l'atur, de manera que el nou expedient els deixaria sense feina com a màxim uns 130 dies més. Repullo ha subratllat que també han exigit a l'empresa "garanties de futur" per als treballadors del centre de Riudellots i "viabilitat econòmica més enllà del 2012".
La direcció, que s'ha de tornar a reunir amb el comitè aquest divendres al matí, al·lega que a dia d'avui no hi ha feina per a tothom. Els sindicats no veuen malament l'expedient temporal, però, ja que permet fer ajustos sense haver d'arribar a acomiadaments. Insisteixen, però, que cal que l'empresa garanteixi tots els llocs de treball i es comprometi a mantenir la fàbrica.
El tancament de la fàbrica de Barcelona i la inversió a Riudellots
Aquest febrer la companyia va decidir tancar la fàbrica que tenia al districte tecnològic 22@ de Barcelona i recol·locar els seus 64 treballadors a les plantes que el grup té a Olot, Riudellots de la Selva i Martorelles.
Pel que fa a la planta de Riudellots de la Selva, la firma va invertir ara fa un any 7,5 MEUR en un centre logístic amb una superfície d'uns 11.000 metres quadrats, en uns terrenys pròxims al centre de producció gironí.
Simon va veure reduïda un 25% la seva facturació durant el 2008 i va decidir apostar per noves línies de negoci i entrar a nous mercats. L'estratègia li va permetre millorar els resultats i durant el 2010 va aconseguir facturar un 13%, fins als 267 MEUR.
Actualment, l'empresa té una plantilla d'unes 1.000 persones a Espanya i és present a més de 50 països, amb plantes de producció a la Xina, Marroc, Brasil, França, Argentina, Mèxic, Rússia, Turquia, Polònia i l'Índia.