Proposen acostar la variant nord a la C-66 per reduir-ne l'impacte a l'Aigüeta

Publicat el 16 d’octubre de 2008 a les 15:32
 
La seva principal aportació és que en els pròxims dies faran un estudi tècnic on es proposarà acostar la variant nord a l'actual C-66 per reduir l'impacte visual i poder mantenir l'entrada principal de la vila.
 
Els empresaris i comerciants de l'Aigüeta asseguren que 'no volen anar en contra de ningú' i que estan disposats a buscar una alternativa on 'tothom hi pugui sortir guanyant'. Durant aquesta setmana treballaran per poder refer el projecte de la variant nord i presentar un estudi tècnic alternatiu on es proposi acostar més aquesta via a l'actual C-66. Asseguren que d'aquesta manera es reduiria l'impacte visual de la variant, al fer-se a prop d'una carretera ja existent, i al mateix temps s'evitaria passar pel mig de la plana, tal com es preveu en el projecte de la variant nord, ocasionant un 'impacte terrible'.
 
La reunió ha transcorregut inicialment amb 'fredor', segons ha explicat Josep Maria Bartis, però poc a poc hi ha hagut una mica 'més de connexió' i al final creu que li han fet veure a l'alcalde la 'necessitat' que l'entrada principal de la Bisbal 'continuï essent la que és', és a dir, a l'Aigüeta. El portaveu dels empresaris i comerciants d'aquesta zona ha explicat que una modificació de l'entrada provocaria un 'gran impacte econòmic' ja que s'hi concentren els principals establiments i empreses de la ciutat, unes 700 en total, ha dit. 'Les grans àrees comercials es col·loquen a peu de carretera perquè es vegin bé i la gent s'hi pari; canviar aquesta entrada seria nefast', ha dit. Per contra, opina que fer l'entrada principal pel carrer de Cruïlles no tindria sentit perquè no hi ha 'absolutament res' i la zona de l'Aigüeta es quedaria 'morta'.
 
Durant la reunió, l'Ajuntament no els ha sabut convèncer de les raons 'poderoses' per les quals el consistori s'ha decantat per l'opció de la variant sud, i han recriminat a l'alcalde que només al·legués motius històrics. 'Des de fa més de trenta anys es va dir que es faria a la part sud' però la Bisbal ha crescut i el projecte inicial també ha canviat. Segons Bartis, 'abans es parlava d'una variant amb dos carrils a peu planer, i ara estem parlant d'una autovia amb quatre carrils, amb el seus camins laterals, de comunicació pels camps i vies alternatives'.
 
A finals d'aquest mes finalitza el període d'al·legacions i la Generalitat preveu donar a conèixer el traçat definitiu el primer trimestre del 2009.