Renfe canviarà els Catalunya Exprés entre Portbou i Barcelona

La companyia Renfe començarà a canviar a partir d'aquest octubre tota la flota de trens Catalunya Exprés que cobreixen els trajectes entre Portbou i Barcelona. La substitució dels combois, dotze en total, es preveu haver fer efectiva en un termini de tres mesos a partir d'aleshores.

  • Tren a Girona | ACN -
Publicat el 31 de juliol de 2009 a les 17:07

El director general de Rodalies i Mitja Distància de la companyia, Javier Pérez, ha anunciat que els nous trens 'tindran un 10% més de places i disposaran de megafonia centralitzada'. D'altra banda, a mitjans de setembre, i responent a les peticions de la Plataforma d'Usuaris, Renfe introduirà el sistema de pagament amb targeta de crèdit a les principals estacions gironines.

Entre aquesta tardor i el gener del 2010, Renfe preveu renovar tots els combois que diàriament realitzen el servei Catalunya Exprés entre Portbou i Barcelona. En total, se substituiran dotze trens, ja que els actuals tenen una antiguitat propera als vint anys.

Els nous trens, corresponents al model S-449, tindran 261 seients, un dels quals serà per a persones amb mobilitat reduïda. 'Això suposa un increment del 10% de les places que tenen els actuals Catalunya Exprés', ha ressaltat el director general. Entre altres avantatges, les portes dels combois també seran més amples i incorporaran un sistema de megafonia centralitzada, que permetrà informar els viatgers des d'un centre de control.

La compra d'aquests nous trens s'inclou dins un paquet format per divuit combois, que ha suposat una inversió propera als 102 milions d'euros (MEUR). Renfe destinarà els sis trens restants a la millora del servei en altres línies de mitja distància a Catalunya.

Pagar el bitllet amb targeta

D'altra banda, i responent a les peticions de la Plataforma d'Usuaris Gironins del tren, Renfe introduirà a mitjans de setembre el pagament amb targeta de crèdit a les principals estacions gironines. A partir d'aleshores, els viatgers podran comprar a taquilla tant els abonaments com els bitllets individuals i fer efectiu l'import amb aquest sistema.

Portbou, Llançà i Figueres a l'Alt Empordà; Flaçà i Girona, al Gironès, i Caldes de Malavella i Sils a la Selva, seran les estacions de la demarcació on, després de l'estiu, els viatgers podran comprar els bitllets amb targeta de crèdit.

Un 39% d'ocupació de mitjana

Actualment, l'ocupació mitjana que registren els trens que cobreixen el trajecte entre Portbou i Barcelona se situa en el 39%. Segons ha explicat Javier Pérez, la companyia està estudiant introduir nous serveis, tot i que encara no hi ha res en ferm perquè cal veure si hi haurà demanda per cobrir-los.

Entre les opcions que es troben sobre la taula hi ha la introducció d'un nou servei entre Figueres i Barcelona els diumenges, i d'un que cobreixi el sentit contrari els divendres. A més, la companyia també analitza introduir algun servei més entre Barcelona, Girona i Figueres a la nit. Actualment, el darrer tren que surt de Barcelona ho fa a tres quarts de deu del vespre.

El director general de Rodalies i Mitja Distància de Renfe també ha explicat que les reunions amb la Plataforma Gironina d'Usuaris es preveuen reprendre el mes de setembre. Serà aleshores quan la companyia espera desencallar un acord per implantar el sistema d'indemnització Devolució Xpress que li reclamen els usuaris. La darrera proposta establia que, durant el termini d'execució de les obres del TGV, a partir dels vint minuts de retard els viatgers tindrien dret a un nou bitllet.