Des de dilluns passat, els bitllets comprats a través de pàgines com Atrapalo.com ja no tenen cap validesa i la companyia retornarà l'import a aquests webs perquè els facin arribar als usuaris. D'aquesta manera, Ryanair considera que dóna la possibilitat als passatgers de tornar a reservar els vols directament a través del portal de Ryanair i a millor preu, ja que un dels motius de l'actuació són els recàrrecs imposats per tercers, que consideren abusius.
La directora comercial de l'empresa, Sinead Finn, i el responsable de màrqueting i vendes, Luís Fernández, han explicat aquest dijous a Barcelona que la companyia ja està actuant contra els webs i agències a través d'Internet que vénen els seus bitllets a preus més elevats. Així, totes les reserves que s'han fet des de dilluns 11 a través de tercers seran anul·lades, amb l'import retornat, però podran volar amb normalitat els clients que tenen bitllets comprats anteriorment per a les pròximes dues setmanes. Més enllà del 25 d'agost ja no serviran els bitllets a través de tercers, independentment de la data de reserva.
Amb aquestes explicacions, la companyia dóna per informats els usuaris que hagin comprat els seus bitllets des de pàgines d'Internet i considera que són aquestes agències les que han de proporcionar tota la informació de la cancel·lació de les reserves als passatgers, ja que Ryanair no té les seves dades, així com retornar-los els diners que la companyia els abonarà. L'alternativa per als clients és dirigir-se directament al web de Ryanair per fer una nova reserva, segons Sinead Finn, que garanteix que no hi haurà problemes de places i el preu serà menor.
Amb una taula comparativa, els responsables de la companyia, en roda de premsa a Barcelona, han assegurat que aquestes agències 'on line' imposen taxes ocultes i recàrrecs que encareixen els seus bitllets de baix cost fins a un 200%. Per exemple, bitllets que Ryanair ven a 19 euros, Atrapalo.com els ofereix a 29 euros, mentre que Bravefly.com ho fa a 60 euros, i vols que la companyia de baix cost emet a 179 euros, al portal OTBeach s'encareixen fins a 220 euros.
Les recàrregues innecessàries són un dels motius esgrimits per la companyia per cancel·lar les reserves a partir de tercers, però també n'hi ha d'altres, com ara que aquestes agències violen el copyright de l'empresa i els termes d'ús del seu 'webside' i no informen als usuaris de les condicions de vol amb Ryanair, així com tampoc dels canvis d'última hora, com els retards o cancellacions, una informació que l'empresa fa arribar a les agències.
Per aquests problemes, Ryanair ja ha emprés mesures legals contra tres agències d'Internet. A Espanya, la primera demanda s'ha interposat contra Atrapalo.com, però la intenció és perseguir tots els webs que fan el mateix. Sense concretar els noms de les pàgines, la directora comercial de l'empresa, Sinead Finn, ha explicat que la companyia ja ha guanyat dues d'aquestes demandes a Itàlia i Alemanya. També ha assegurat que aquestes actuacions més contundents arriben després d'un període d'avisos i advertiments a les agències, que sempre han ignorat.
La companyia ha aprofitat l'ocasió per presentar una nova oferta de bitllets a baix cost. Segons el full informatiu que han entregat als periodistes, per celebrar la xifra rècord de 37 milions de passatgers en les rutes d'Espanya, l'empresa vendrà cinc milions de bitllets a 10 euros des d'aquest dijous al migdia fins diumenge a un preu de 10 euros, que inclou taxes però només és d'anada. Tots són per viatjar de l'1 de setembre al 31 d'octubre. Sinead Finn ha insistit que l'oferta no té res a veure amb les cancel·lacions dels bitllets de tercers.