Salt tindrà construïda el 2012 la nova seu de la Regió Policial de Girona i Vistalegre tancarà definitivament

Es preveu que el projecte arquitectònic de les instal·lacions s'enllesteixi aquest estiu i que les obres comencin a finals d'any.

  • El secretari general d'Interior, Joan Boada, i l'alcaldessa de Salt, Iolanda Pineda, durant la signatura del conveni per a la cessió dels terrenys. | Marina López / ACN -
Publicat el 17 de febrer de 2010 a les 17:24

El secretari general d'Interior, Joan Boada, i l'alcaldessa de Salt, Iolanda Pineda, durant la signatura del conveni per a la cessió dels terrenys. Foto: Marina López / ACN

La nova seu de la Regió Policial de Girona, que se situarà a Salt, estarà construïda el 2012 i ocuparà més de 8.400 metres quadrats. Es preveu que el projecte arquitectònic de les instal·lacions s'enllesteixi aquest estiu i que les obres comencin a finals d'any. Un cop es posi en marxa la nova seu regional, la comissaria de Vistalegre –actual seu de la regió- 'es tancarà definitivament', ha anunciat el secretari general d'Interior Joan Boada. El Departament d'Interior convertirà aleshores les dependències Trànsit, situades a la carretera de Santa Coloma, en la nova comissaria de l'Àrea Bàsica Policial del Gironès-Pla de l'Estany.

Primer pas per a la ubicació de la nova seu de la Regió Policial de Girona a Salt. El secretari general d'Interior, Joan Boada, i l'alcaldessa del municipi, Iolanda Pineda, han signat aquest dimecres el conveni de cessió dels terrenys on es construirà la nova comissaria. Es tracta d'un solar de 4.500 metres quadrats situat a la confluència de l'avinguda Alfons Morè amb el carrer de Llevadores.

La intenció és que el nou edifici tingui projecte arquitectònic aquest estiu i que les obres puguin començar a finals del 2010. Joan Boada ha anunciat que la nova seu, que tindrà més de 8.400 metres quadrats construïts i disposarà d'una galeria de tir, serà una realitat la primera meitat del 2012.

Entre d'altres, la seu de la Regió Policial acollirà els principals comandaments policials, les unitats d'investigació i atenció a la violència domèstica, el grup de desactivament d'explosius (Tedax), la unitat canina i els agents de l'Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO). A partir del moment en què entri en servei, Boada ja ha anunciat que les instal·lacions de Vistalegre –actual seu de la regió- 'tancaran de manera definitiva', tot i que encara no se sap a què es destinaran.

El secretari general d'Interior, durant la presentació, també ha fet referència a la polèmica oberta amb l'Ajuntament de Girona arran del trasllat. Boada ha insistit que els terrenys escollits 'es troben només a 25 metres del terme municipal de Girona' i ha explicat que la decisió d'anar a Salt es deu a motius 'd'oportunitat i eficiència'.

'Nosaltres teníem clar que havíem de construir una comissaria a Salt, i al mateix temps que havíem de tancar Vistalegre perquè no reuneix les condicions adients', ha indicat el secretari general. I ha afegit: 'L'oferiment d'aquests terrenys per part de Salt ens ha permès, doncs, matar diversos ocells d'un tret'.

La seu de Trànsit, nova comissaria de l'ABP

Joan Boada també ha avançat que abans d'aquest estiu Girona disposarà d'una oficina de denúncies a l'edifici del Santa Caterina. I que un cop es porti a terme el trasllat de Vistalegre, el Departament d'Interior convertirà les actuals dependències de Trànsit –situades a Mas Xirgu- en la nova comissaria de l'ABP del Gironès-Pla de l'Estany.

'En conclusió, la reestructuració dels equipaments dels Mossos d'Esquadra a l'àrea metropolitana de Girona suposarà passar dels 8.000 metres quadrats actuals a més de 13.000 el 2012', ha conclòs Boada.

Reivindicació històrica

Durant la signatura del conveni, l'alcaldessa de Salt, Iolanda Pineda, ha dit que amb la construcció de la nova comissaria central es posa fi a una reivindicació històrica del municipi. 'Tots els saltencs tenen dret a estar coberts i atesos pels Mossos d'Esquadra, i la cessió d'aquest solar ens permet poder disposar d'un equipament d'abast regional, que sobretot ha de tenir una especial incidència al municipi', ha assegurat Pineda.

L'alcaldessa ha dit que el nou equipament 's'ubicarà, revertirà i atendrà a Salt' i que la nova comissaria 'tindrà un efecte dissuasori i d'increment de la sensació de seguretat' al municipi. Durant la signatura del conveni per a la cessió dels terrenys, Iolanda Pineda també ha fet referència a les darreres xifres de delictes a Salt.

L'alcaldessa ha assegurat que hi ha hagut un canvi en la tipologia dels delictes 'i en la sensació d'inseguretat que creen', perquè ara es registren més estrebades al carrer i robatoris amb força a habitatges i garatges. 'Ja ha dit que, almenys fins ara, no em podia sentir satisfeta de la resposta policial, però la signatura d'aquest conveni és una bona notícia perquè la situació canviï', ha assegurat Iolanda Pineda.

Per la seva banda, Joan Boada ha indicat que, des d'ara, es reforçarà el patrullatge de Mossos d'Esquadra a Salt. També ha avançat que aquest estiu, i un cop es llicenciï la promoció actual de l'Escola de Policia, hi haurà una norantena d'agents que reforçaran la Regió Policial de Girona.