Aquestes noves instal·lacions, amb una superfÃcie total de 6.300 metres quadrats, consten de tres espais principals âoficines, taller de reparació i manteniment i zona d'aparcamentâ i tenen capacitat per allotjar fins a 50 autocars de forma simultà nia a la zona de cotxeres i fins a 5 vehicles al taller.
En la construcció d'aquesta nova base s'ha fet una aposta per les darreres tecnologies i per les mesures de protecció mediambiental que la fan posseïdora de la certificació ISO 9001. Entre les innovacions que s'hi han incorporat destaca el sistema de recollida selectiva de materials del taller, la reutilització de les aigües provinents del rentat o un sistema telemà tic de control del trà nsit i reparacions dels autobusos. Aquesta nova seu de Sarfa esdevé aixà el centre de control del trà nsit de les diferents lÃnies d'autobusos de la companyia, que opera a les comarques de Girona âen especial a la Costa Bravaâ i que durant l'any 2007 va transportar prop de 2,2 milions de passatgers.
L'acte de dissabte va estar presidit pel conseller de PolÃtica Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, que va acompanyar al president del Grup Sarbus, Miquel MartÃ, en una breu visita a les noves instal·lacions de l'empresa. Martà va agraïr al Govern i als alcaldes de la zona 'l'aposta decidida pel transport públic a l'Empordà ' i va posar com a exemple d'això les nombroses inversions en infraestructures a la comarca. 'Estic especialment content perquè el tram Palamós-Palafrugell ja és en autovia i espero que abans de l'estiu també ho estigui el tram Maçanet de la Selva-Platja d'Aro', va comentar en veu alta el president del Grup Sarbus.
'Totes aquestes infraestructures significaran per Sarfa, els seus treballadors i per a tots els usuaris del Baix Empordà acabar amb aquell neguit i aquell patir de saber quan surt un autobús però no saber quan arriba', va assenyalar MartÃ. Segons el conseller Nadal, aquesta nova base d'autobusos va sorgir del 'joc de billar' que es va iniciar amb la construcció de la nova terminal d'autobusos de Palafrugell. 'La terminal va ser la primera bola i aquesta no serà l'última perquè a Palafrugell hi passaran coses ara que ja no hi ha la base de la Sarfa', va augurar Nadal. De fet, a la finca que queda buida a Palafrugell està previst que s'hi construeixin tres blocs de pisos, a part de fer-hi locals comercials i aparcaments.
Un procés en què hi han sortit beneficiades totes les parts: els treballadors i la flota d'autobusos de Sarfa i la mobilitat i la trama urbana de Palafrugell. 'No s'ha tractat d'un joc de caramboles sinó que aquestes operacions han estat convingudes i pactades entre tots, grà cies a la col·laboració entre sector privat i sector públic', va finalitzar el conseller de PolÃtica Territorial i Obres Públiques.