Sarrià vol estalviar un 20% en recollida de deixalles i neteja viària

La rebaixa per la renovació del contracte serà de 67.000 euros l'any

  • Un vehicle de Cabify circulant pel Passeig de Sant Joan. -
Publicat el 27 de gener de 2012 a les 18:01

El consistori sarrianenc proposarà al proper Ple l’ampliació del contracte de recollida de deixalles i neteja viària a càrrec de la mateixa concessionària, però amb canvis substancials. La renovació del contracte suposarà pel municipi de Sarrià de Ter un estalvi anual d’uns 44.709 € en el cas de la recollida de deixalles (reducció del 20%), i de 22.317 € en el de la neteja viària (16%). En total la rebaixa serà de 67.000 € per aquest any 2012 i els successius.

Pel que fa a la recollida i tractament de deixalles, la rebaixa en el cost es deu al canvi de sistema de recollida. Fins al moment, aquesta es feia amb camions de càrrega posterior i en horari nocturn. Amb el canvi es passarà a la càrrega lateral, sistema amb el qual es precisa únicament un conductor del vehicle (sense operari com fins ara), i es farà en horari diürn per no pagar plus de nocturnitat. Aquesta mesura suposarà canviar tots els contenidors del municipi.

Aquests nous contenidors (accionats mitjançant pedal) inclouen tant la recollida de rebuig, com la de selectiva. En tots els casos es farà amb contenidors unificats de 3.200 litres superant la capacitat dels actuals de 1.100 litres. Amb l’augment de la capacitat reduïm el nombre de contenidors i les freqüències de les recollides. En aquest sentit, el rebuig es recollirà 4 dies a la setmana (fins ara se’n feien 5) mentre que vidre, paper, envasos i mobles vells seguiran amb la mateixa freqüència actual.

Per altra banda, els contenidors seran iguals amb les tapes dels colors que diferencien les matèries, vidre, cartró, envasos, rebuig. Això donarà una imatge més uniforme al conjunt de contenidors i millorarà la imatge del carrer.

En el cas de la neteja viària, es reforçarà el servei incorporant l’ajuda d’un nou vehicle escombrador d’aspiració de 5 m3, per els carrers i les àrees més amplies, que se sumarà al vehicle que actualment té l’ajuntament d’1,5m3, més adequat per a les zones de més difícil maniobrar. En aquest cas, es continuarà amb un servei diari durant 6 dies a la setmana i per tant no hi haurà canvis, en un servei amb bona qualitat, com ha estat durant aquests darrers quatre anys.

En definitiva i tal i com expressa el regidor de serveis Raimon Cros, "En aquest temps de dificultats econòmiques, els esforços per abaratir els preus dels serveis són imprescindibles, però també la voluntat de mantenir una certa qualitat del mateix, aquesta ha estat sempre la voluntat del govern de Sarrià. Amb aquest nou contracte complim la màxima que ens plantejàvem per aquest mandat: fer el mateix amb menys recursos".