El delegat del Govern, Eudald Casadesús, i el director general del Patrimoni Cultural, Joan Pluma, conjuntament amb l’alcaldessa de Vila-sacra, Maria Carme Barceló, i el subdelegat del Govern de l’Estat, Francesc Francisco-Busquets, han assistit aquest diumenge a la inauguració del Castell Palau de l’Abat de Vila-sacra. A l’acte, que ha servit per obrir les portes a un espai emblemàtic, precisament el dia de la festa major petita de Vila-sacra, també hi eren Joan Amorós, de la Fundació Occitano-catalana i Ralista Pavlova, vídua de Josep Coderch, a qui s'ha batejat la Casa de Cultura.
L’edifici encabirà les dependències municipals, una sala polivalent i una sala de lectura, però el Palau de l’Abat disposa de més espai, que es farà servir per ubicar-hi altres serveis pel municipi. Les obres, que es van iniciar el mes de març de 2007 i que havien de durar divuit mesos, s’han allargat pel canvi obligat d’empresa constructora i per algunes dificultats que s’han trobat en el procés de rehabilitació. Les obres de restauració del Palau de l’Abat han tingut un cost de 1.489.000 euros, dels quals 1.370.000 els ha assumit el Ministerio de Fomento, a través de la Secretaria de Estado de Vivienda, i 118.000, la Generalitat de Catalunya, a través de 1% cultural.
Paral·lelament, també s’ha inaugurat l’exposició Càtars i trobadors. Occitània i Catalunya: renaixença i futur, que quedarà instal·lada de forma permanent al Palau de l’Abat. L’exposició, organitzada per la Generalitat, mostra les intenses relacions que en el transcurs de la història han teixit els pobles de llengua occitana i catalana, història sovint ignorada pel mateixos occitans i catalans, tot i la proximitat lingüística i cultural.
El Castell Palau de l’Abat de Vila-sacra es va aixecar entre els segles XI i XII i es va reformar més endavant per convertir-lo en un palau gòtic, entre els segles XIV i XV.
S'inaugura el Castell Palau de l'Abat de Vila-sacra
El delegat del Govern i el director general del Patrimoni Cultural han assistit aquest diumenge a l'acte de presentació
ARA A PORTADA
-
-
Fer «comprensible» la factura de la llum: la campanya del Govern contra la pobresa energètica Redacció
-
Un institut de Torroella de Montgrí denuncia insults racistes a estudiants per part de membres d'Aliança Catalana Redacció
-
De Susqueda, al Foix i la Baells: per què els embassaments són l'escenari perfecte dels crims a Catalunya? Marc Orts i Cussó
Publicat el
06 de febrer de 2011 a
les 21:03
Et pot interessar
-
Societat
L'hospital de Blanes fa les primeres cirurgies de glaucoma mínimament invasives
-
Societat
El SEM afegeix 81 ambulàncies al nou model per a les comarques gironines
-
Societat
El Correllengua Agermanat a Girona: recorregut i activitats
-
Societat
Cinc membres de Revolta Pagesa, investigats per les protestes educatives
-
Societat
La Universitat de Girona estrena un equip pioner a l'Estat en la creació de biomaterials
-
Societat
La investigació del crim de Susqueda no es pot tancar amb l'embassament ple
