Tres anys i nou mesos de presó per un apunyalament a Sant Feliu de Guíxols

Publicat el 18 de desembre de 2007 a les 17:12
 
La sentència condemna El Onsri per un delicte de temptativa d'homicidi i aplica al processat les circumstàncies atenuants d'embriaguesa i de reparació del dany. El tribunal també estableix una indemnització per a la víctima de 3.645 euros.
 
La sentència, de la qual ha estat ponent el magistrat Adolfo García, considera provat que Fouad El Onsri va intentar matar la víctima al passeig del Mar de Sant Feliu de Guíxols. Els fets van tenir lloc cap a dos quarts de sis de la matinada del dia 8 de juliol del 2006.
 
El processat, que aquella matinada havia begut, es va trobar la víctima quan sortia de treballar (feia de cambrer). El Onsri, de 27 anys, va demanar una cigarreta a l'altre jove i li va preguntar si també era del Marroc. La víctima li va respondre que sí, però que no donava massa importància a la seva procedència. Això va encabritar l'acusat, que va començar a increpar la víctima, i a retreure-li que no se sentís orgullós del seu origen.
 
De cop, El Onsri va treure una navalla de cinc centímetres de fulla i la va enfonsar al pit de l'altre jove. La víctima va haver d'ingressar d'urgència a la UCI de l'Hospital de Palamós i va estar més d'un mes de baixa. La sentència de la Secció Quarta de l'Audiència conclou que l'acusat va atacar la víctima 'mogut per la intenció d'acabar amb la seva vida'.
 
Per determinar-ho, el tribunal esmenta que 'la zona del cos atacada, l'arma emprada i la intensitat de la ganivetada' porten a determinar que la ferida de la víctima era 'profunda i pròpia d'un atac homicida'. A l'hora d'estimar atenuants, la sentència també pren en consideració que, la matinada dels fets, l'atacant havia ingerit 'diverses begudes alcohòliques' i que, prèviament a la celebració del judici, va ingressar 1.300 euros per reparar el dany.
 
Per aquests motius, l'Audiència estima les circumstàncies atenuants d'embriaguesa i de reparació parcial del dany a l'hora d'imposar la pena.
 
Tres anys i nou mesos
 
La Secció Quarta imposa al processat una pena de tres anys i nou mesos de presó per un delicte d'intent d'homicidi, amb la concurrència de les dues atenuants. La sentència concreta que aquesta pena és adequada tenint en compte 'el grau de perfecció de l'atac homicida, que fins i tot podia causar la mort sense atenció mèdica' i el fet que només es vagi consignar part de la indemnització que demanava el ministeri fiscal.
 
Pel que fa a responsabilitat civil, la Secció Quarta imposa al condemnat el pagament d'una indemnització de 3.465 euros per a la víctima.