Fa cent anys que a Girona es creaven les escoles normals de mestres, tant la masculina com la femenina. Per celebrar-ho, la Universitat de Girona i més concretament la facultat d'educació i psicologia han organitzat una sèrie d'actes que s'allargaran durant tot el curs 2014-2015.
Començaran amb una exposició a la seu d'Educació i Psicologia de la UdG, a la plaça de Sant Domènec. Amb la mostra es vol donar a conèixer d'una manera senzilla i amena la trajectòria i l'activitat dels centres d'ensenyament que durant els darrers 100 anys s'han ocupat de la formació de mestres a la ciutat de Girona.
Aquests estudis són els més antics que s'imparteixen a la universitat de manera continuada i van ser els antecedents dels centres que el 1991 van constituir la Universitat. L'exposició es podrà visitar de dilluns a divendres de 10 del matí a vuit del vespre fins el 19 de desembre. A partir del 2015 farà ruta per diverses poblacions de la demarcació.
Cent anys de les Escoles Normals
El 27 de març de 1914 el Ministeri d'Instrucció Pública creava les Escoles Normals Superiors masculina i femenina a Girona dedicades en exclusiva a la formació dels mestres i les mestres. El mes de maig d’aquell mateix any, els nous centres d’ensenyament endegaven les seves activitats per tal de preparar i poder iniciar l'activitat acadèmica del seu primer curs, (1914-1915) a la tardor. Eren les predecessores del centre creat l'any 1844, només per a la formació dels nois que volien ser mestres.
Una exposició repassa els cent anys d'escoles de mestres a Girona
El 1914 es posaven en marxa les Escoles Normals
Ara a portada
Publicat el 14 d’octubre de 2014 a les 16:33
Actualitzat el 14 d’octubre de 2014 a les 16:41
Et pot interessar
-
Societat El Sindicat d'Habitatge de Salt demana al Parlament que creï una taula treball per resoldre "la situació d'emergència"
-
Societat Renfe oferirà 1.026 circulacions per carretera durant les obres entre Figueres i Portbou
-
Societat Demana una barra de pa en català i acaba al jutjat per amenaces i assetjament
-
Societat 26 detinguts per concertar 212 parelles de fet fraudulentes a Catalunya