Es tracta de la zona que va des del carrer Josep Maria Gironella fins la plaça d'Europa, d'aquí fins a la tanca de l'actual estació d'autobusos, la plaça Joan Brossa -on està situat l'aparcament subterrani Marquina- i una part del parc Central fins a l'Estació Jove, a l'altre extrem de l'estació.
També quedarà tancada una part del mateix parc, per la banda sud, que inclou el carrer Rafael Masó. Aquesta zona serà exclusivament per obres i el trànsit estarà tancat, això ha obligat l'ajuntament a redissenyar la circulació en aquests carrers.
Les obres del TGV començaran a ser més que evidents a partir de la segona quinzena d'agost. Serà quan es comenci a aixecar la tanca metàl·lica que marcarà el perímetre del 'centre neuràlgic' de les obres en la seva primera fase, la de construcció de la caixa de l'estació.
Dins d'aquest perímetre s'haurà de treure tot el mobiliari urbà, canviar l'enllumenat i també penjar cartells que alertin dels canvis de circulació a la zona. La regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, ha explicat que en els punts més transitats d'aquest perímetre, es farà una contratanca per penjar-hi panells informatius de l'obra. D'aquest manera, la regidora ha afirmat que els vianants tindran una sensació de major seguretat al caminar al costat d'una tanca i que el passeig serà 'més amable'.
Tot i que la tanca es començarà a muntar el 18 d'agost, aquesta no estarà acabada com a mínim en un mes. No obstant això, Salamaña ha dit que tots els cartells de canvis de circulació ja han d'estar penjats i que ja no deixaran circular per la zona que s'ha de tancar 'perquè no hi hagi confusions més endavant'.
Afectacions al trànsit
Un dels carrers que veu més afectat el seu funcionament normal serà el carrer Oviedo. Allà s'hi faran dos carrils segregats, un d'entrada i l'altre de sortida, perquè hi circulin exclusivament els camions de l'obra que sortiran carregats de runa. També hi haurà un tercer carril d'entrada per a vehicles privats. Ara bé, en el tram comprès entre Antoni Gaudí i Cassià Costal només circularan camions de l'obra i els cotxes s'hauran de desviar o bé cap a la carretera Barcelona o bé cap a Sant Narcís.
Per poder convertir aquest carrer a tres carrils, s'haurà d'eliminar l'aparcament.
Els carrers per on els cotxes no podran circular perquè estan dins del perímetre tancat per les obres seran Josep Maria Gironella i Rafael Masí, Pere de Palol i l'últim tram del carrer Oviedo en direcció al centre de la ciutat.
Un altre zona d'afectació és l'aparcament subterrani Marquina, situat sota la plaça Joan Brossa, que perdrà una de les entrades. Al carrer Josep Maria Gironella un aparcament privat quedarà afectat alguns dies i Salamaña ha explicat que els dies que els clients no puguin entrar se'ls garantirà una plaça d'aparcament a la zona de sota les vies.
També es veurà alterada la circulació del vianants que moltes vegades veuran que en la seva ruta habitual ha desaparegut una vorera o s'ha canviat de sentit un carrer. Salamaña ha explicat que han demanat a Adif que mantingui les voreres amb un mínim de quatre metres i ha dit que els vianants podran seguir creuant l'estació pel pas de vianants que hi ha abans de la plaça Joan Brossa.
Targeta BUS 18
L'Ajuntament de Girona ha apostat per l'autobús com a mesura correctora mentre durin les obres al centre de la ciutat. Salamaña ha explicat que tots els autobusos interurbans continuaran arribant fins a l'estació d'autobusos actual, fins que aquesta no es traslladi. Ara bé, la plaça Poeta Marquina es convertirà en una zona important de parades de busos urbans i les línies 2, 8 i 10 faran parada a la plaça d'Espanya, davant de l'estació de Renfe.
Per incentivar que els ciutadans vagin amb autobús, l'ajuntament ha creat una nova targeta anomenada BUS 18, pensada pels joves de 13 a 18 anys que la rebran tots a casa a punt per fer-la servir. Es tracta d'una targeta que permet viatjar a un preu molt econòmic i que enllaça amb la targeta BUS 12 que permet, a tots els nens empadronats, viatjar gratis il·limitadament als autobusos de la ciutat.
En aquest cas, els joves hauran de pagar sis euros per poder fer 30 viatges, és a dir, que cada viatge en autobús els sortirà per 20 cèntims d'euro. 'No l'hem volgut fer gratis perquè aquests joves han d'aprendre la concepció que els serveis públics també costen diners i així aprenen a administrar-se', ha dit Salamaña.
A les entrades de la ciutat hi haurà panells informatius que alertaran de les obres i que marcaran itineraris recomanats.