Vox, la gran revelació de les eleccions espanyoles d'aquest diumenge, ha més que doblat el resultat del 28-A i s'ha disparat fins als 52 escons a tot l'Estat. Però el seu espectacular resultat té dos punts on encara és més cridaner: Múrcia i Ceuta, on ha estat la llista més votada.
A Múrcia, la formació ultradretana ha obtingut tres diputats dels 10 escons en disputa. Els mateixos que el PP i que el PSOE, però amb més percentatge de vot: 27, 96% per als d'Abascal, 26,43% per als populars, i 24,83% per als socialistes.
A la ciutat de Ceuta, la victòria ultradretana ha estat molt més clara: Vox ha obtingut l'únic escó en joc, amb un 34,69%, per davant del PSOE (31,74%) i el PP (22,33%).
El líder estatal del partit, Santiago Abascal, ha celebrat especialment les victòries a Múrcia i Ceuta en la seva compareixença per valorar els resultats electorals, en què ha estat obsequiat amb crits d'"A por ellos" per part dels simpatitzants del partit.
[noticiadiari]2/190771[/noticiadiari]
La participació a les eleccions ha caigut gairebé quatre punts a tot l'Estat, amb les dades de les sis de la tarda, i s'ha situat en un 56,86%, quan fa només sis mesos, el 28-A, va ser del 60,74% a la mateixa hora.
[eleccionsesp10N2019]CA15[/eleccionsesp10N2019]
[eleccionsesp10N2019]CA18[/eleccionsesp10N2019]
ARA A PORTADA
-
Bales de palla i pintades a les oficines comarcals d'Agricultura per la gestió de la dermatosi Redacció
-
Una manifestació a Sant Hilari demana la dimissió de l'alcalde per la pujada del rebut de l'aigua Redacció
-
-
La plantilla de neteja de Girona denuncia "tàctiques de pressió" per treballar durant les Fires Redacció
-
La consellera de Drets Socials visita la residència de Sant Hilari: més d'un milió d'euros invertits Redacció
Publicat el 10 de novembre de 2019 a les 23:54
Et pot interessar
-
Societat
La CUP denuncia que la família de Pilar Rahola té pisos turístics il·legals a Cadaqués
-
Societat
La Vall de Camprodon protesta contra el projecte de telecabina a Vallter
-
Societat
Un ferit greu i dos lleus en una col·lisió frontal entre dos turismes a l'N-II a Fornells de la Selva
-
Societat
Un taller per a gent gran per evitar estafes virtuals inaugura la Catosfera
-
Societat
Girona es consolida com la capital digital catalana amb la 18a edició de la Catosfera
-
Societat
Un estudi gironí detecta causes hereditàries en un de cada deu joves morts sobtadament
