Territori aprova l'estudi ambiental de la variant de la C-59 de Sant Feliu

La variant, amb un traçat de 4 quilòmetres de longitud, permet alliberar de trànsit de pas pel mig del municipi

La C-59 a l'entrada de Sant Feliu de Codines
La C-59 a l'entrada de Sant Feliu de Codines | Google Street View
Nació
22 de març del 2024
Actualitzat a les 9:38h
El Departament de Territori ha aprovat inicialment el projecte constructiu i l’estudi d’impacte ambiental de la variant de Sant Feliu de Codines (C-59) per a sotmetre’ls a informació pública a partir de la setmana vinent. La consellera, Ester Capella i Farré, ha informat d’aquest avanç en la tramitació d’aquest projecte durant una visita a l’Ajuntament de Moià, amb motiu de la signatura d’un conveni de col·laboració. Així mateix, la consellera s’ha traslladat a les obres que el Departament està executant per al condicionament de la C-59 entre Moià i Sant Feliu de Codines.

L’estudi d’impacte ambiental que se sotmet a informació pública recull un traçat d’una variant de la C-59 de quatre quilòmetres, per l’oest del nucli urbà de Sant Feliu de Codines, que permeti alliberar de trànsit de pas l’actual travessera. En la major part del recorregut, la secció de la carretera és de dos carrils més una via lenta en sentit Moià per a facilitar els avançaments en els trams amb més pendent. En la part amb menys pendent, la secció tindrà un carril per sentit.

Per afavorir la seguretat viària i evitar els xocs frontals, la variant compta amb un separador de fluxos entre els dos sentits de la circulació, amb una doble línia contínua, zona de zebrat central, i elements d’abalisament reflectants.

El traçat inclou la construcció de tres rotondes a nivell per a connectar amb la vialitat de l’entorn: principalment, l’actual travessera, la BP-1241 de Gallifa i la carretera C-1413b cap a Centelles. D’altra banda, cal remarcar un viaducte de 515 metres de longitud per a superar el sot de l’Ullar i un fals túnel de 120 metres de longitud a la zona de Can Bosc que podrà fer les funcions de pas de fauna i connector ecològic.

Un cop conclogui el procés d’informació pública i la tramitació ambiental amb l’emissió de la Declaració d’Impacte Ambiental per part del Departament d’Acció Climàtica, es podrà aprovar definitivament el projecte constructiu i encarregar la licitació de les obres.