La cota de neu ha començat inicialment a 600 metres. Això pot fer que, en zones poc habituals, es pugui tornar a veure nevar. Tanmateix, ràpidament pujarà per sobre els 1.200. D'aquesta manera, la neu que resti al paisatge es fondrà ràpidament i els cabals dels rius augmentaran de forma sobtada.
Tot i que el dispositu especial de nevades de Consell Comarcal del Ripollès continua actiu, el servei de transport escolar s'ha reestablert.

Sant Boi de Lluçanès, aquest dijous. Foto: Josep Martínez Castro
De nou, com va passar amb la nevada de dimecres, les comarques on pot ploure més són el Ripollès, el Berguedà, Osona i la Garrotxa, on el Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un avís per la possibilitat de superar el llindar dels 100 litres per metre quadrat. A més, en la pràctica totalitat del Pirineu i el Prepirineu es poden superar els 20 centímetres de neu nova per sobre dels 1.400 metres.

Risc d'acumulació de neu per aquest divendres. Foto: Meteocat
La nevada més important des del 2010 a Ripoll i Berga
La nevada d'aquest dimecres ha estat la més important des del 8 de març del 2010 al sud del Ripollès i al Berguedà. A les capitals d'aquestes comarques s'hi van acumular 15 i 14 centímetres, respectivament. Al Ripollès, de fet, s'ha suspès tot el transport escolar i s'han tancat quasi totes les escoles i instituts. També hi hagut afectacions en les rutes al Berguedà, Osona, Moianès i la Garrotxa.
Els registres màxims de neu han estat al nord del Ripollès, a l'alt Berguedà i a la Cerdanya: Molló (30 cm), Sant Pau de Segúries (20 cm), Bagà (20 cm), Puigcerdà (19 cm) i Gombrèn (18 cm). Menys importants van ser els gruixos a l'Alt Urgell, l'Alt Empordà, el Moianès, la Garrotxa, el Solsonès, la Segarra i el Vallès Oriental, entre altres comarques del nord i el centre del país.
Recull dels gruixos de neu de les últimes 24h facilitats pels col·laboradors de la XOM. En negreta, les capitals de comarca.#meteocat pic.twitter.com/qGZBSwCZKD
— Meteocat (@meteocat) 26 de gener de 2017