Després de les tempestes i els ruixats de dilluns, Catalunya viurà aquest dimarts una treva meteorològica. La retirada de la pertorbació cap a França afavorirà el predomini del sol i farà augmentar les temperatures, especialment al litoral i prelitoral, on les màximes se situaran entre els 29 i 34 °C. La calma, però, serà transitòria i la inestabilitat tornarà a guanyar terreny a partir de dimecres.
El cel estarà serè o poc ennuvolat bona part de la jornada; només hi haurà alguns estrats baixos al nord de la Costa Brava i en punts del nord de la depressió Central. A la tarda creixeran nuvolades al Pirineu, sobretot a l'extrem nord, que deixaran el cel puntualment mig ennuvolat, però no s'espera cap precipitació. La visibilitat serà bona o excel·lent en general, tot i que podrà empitjorar puntualment al nord de la Costa Brava i al Pirineu.
La temperatura mínima serà similar o lleugerament més baixa; en canvi, les màximes pujaran clarament al litoral i prelitoral, sobretot al nord, mentre que a la resta del territori es mantindran sense grans canvis o baixaran lleugerament. Al litoral i prelitoral, els termòmetres es mouran entre els 29 i 34 °C i també es podran assolir 35 o 36 °C al prelitoral central i nord, mentre que a Ponent i les Terres de l'Ebre les màximes rondaran els 33 o 34 °C.
Fins a primera hora del matí i al final del dia, el vent serà fluix i variable, mentre que durant la resta de la jornada s'imposarà el component oest, sobretot a l'interior, i el sud-oest a la costa. El vent bufarà entre fluix i moderat, amb alguns cops forts al sud de la Costa Brava i al nord del litoral central.
I a mitjà termini?
La treva serà curta i dimecres tornarà a augmentar la inestabilitat, amb més nuvolositat i algunes precipitacions febles que no es poden descartar. La situació tornarà a ser més moguda i no es descarten algunes precipitacions arreu del país.

