[impactesequera]
"Pantans minvants a Catalunya", així va titular la NASA la imatge del dia d'aquest dijous, il·lustrada amb dues fotografies de satèl·lit que permeten comparar l'estat dels pantans de Sau i Susqueda el 2021 i el 2023. Els investigadors de l'agència espacial nord-americana ho acompanyen amb un text en què expliquen que Catalunya experimenta una sequera de llarg termini que ha fet minvar els pantans i ha obligat a ordenar restriccions d'aigua.
La NASA posa així la crisi de l'aigua al territori en el seu punt de mira, tot explicant que "les evidències de la sequera s'aprecien en les imatges de satèl·lit de dos grans pantans de la regió", afirma l'escrit. A l'hora de referir-se als embassaments, el text, en anglès, afegeix entre parèntesis els noms en català.
[noticiadiari]2/255822[/noticiadiari]
"Les sequeres estacionals són típiques al clima mediterrani de Catalunya", afirma a l'escrit de la NASA el gironí Albert Ruhi, ecologista de la Universitat de Califòrnia, que afegeix que en els darrers mesos, la manca de precipitacions i d'acumulacions de neu han desembocat en la primavera més seca des del 1990 per al riu Ter.
[plantillavirals]
La imatge del dia de la NASA es fixa en la sequera a Catalunya: mostra els pantans de Sau i Susqueda
L'agència espacial estatunidenca recull que la primavera del 2023 és la més seca des del 1990
ARA A PORTADA
Publicat el 28 d’abril de 2023 a les 08:47
Actualitzat el 28 d’abril de 2023 a les 13:40
Et pot interessar
-
Terra
Catalunya no tindrà prou arbres de Nadal aquest 2025
-
Terra
Descobreixen una formiga paràsita que manipula les obreres perquè matin la seva reina i treballin per ella
-
Terra
Demanen adaptar normatives sobre els boscos protegits per prevenir incendis
-
Terra
Alerta del Meteocat: els colors de la tardor apareixen dos dies més tard cada dècada
-
Terra
Aurores boreals aquesta nit a Catalunya: on has d'anar per veure-les
-
Terra
El Govern anuncia a la COP30 15 milions d’euros en ajuts a ens locals per fer front al canvi climàtic
