El govern espanyol destinarà 435 milions d'euros a les dessalinitzadores de la Tordera i el Foix, amb l'objectiu d'intentar pal·liar la sequera que fa que bona part de Catalunya estigui des d'aquesta setmana en situació de preeemergència. La decisió l'ha traslladat la ministre de Transició Ecològica, Teresa Ribera, al conseller d'Acció Climàtica, David Mascort, en una trobada aquest dimecres.
La dessalinitzadora de la Tordera, ubicada a Blanes, és la primera que va entrar en funcionament a Catalunya. Inicialment podia tractar fins a 10 hm3 anuals, que es van ampliar a 20. Ara, aquesta obra ha de permetre arribar a una capacitat total de 80 hm3. En el cas de la del Foix, entre els termes de Cubelles i Cunit, ha de poder produir fins a 20 hm3 d'aigua dessalinitzada i donaria servei tant a les xarxes d'Aigües Ter Llobregat (regió metropolitana de Barcelona) com a la del Consorci d'Aigües de Tarragona.
Mascort ha assegurat durant la seva visita aquest divendres a l’Estació de tractament d’aigües potables del Ter que “en poques setmanes es veurà resolta la qüestió de com licitar i iniciar les obres a les dessalinitzadores de la Tordera i del Foix”. El conseller ha explicat que la reunió amb la ministra de Transició Ecològica “ha anat molt bé” i que han coincidit en la “voluntat d’accelerar els processos” per aquests dos projectes. Ha reconegut, però, que en els sis mesos des que van declarar les dessalinitzadores obra prioritària per l’Estat “el procés s’ha endarrerit, però confia que pròximament sigui una realitat”.
[noticiadiari]2/256401[/noticiadiari]
Mascort creu que “el fet que el govern espanyol estigués en funcions” fins fa uns dies o “aclarir com licitar i engegar les obres” ha contribuït a aquest endarreriment. Ha afegit, però, que la conversa amb Ribera “ha sigut molt fluida i hi ha hagut molt bona sintonia”. Durant la reunió, explica el conseller, també s’han tractat diversos temes com el de la sequera, l’energia o la situació dels deltes de l’Ebre i Llobregat.
[impacte]
L'Estat destinarà 435 milions a les dessalinitzadores de la Tordera i el Foix
Terra
El conseller Mascort assegura que la reunió amb la ministra Ribera “ha anat molt bé i que estan d’acord en accelerar els processos” en plena sequera
- La dessalinitzadora de Blanes passarà de 20 a 80 hm3 -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
Terra Catalunya pateix el primer incendi d’alta intensitat al Pirineu: «Sabíem que ens tocaria» Arnau Urgell i Vidal
-
-
Energia Primera actuació clau sobre el terreny de la futura central de la Baells Arnau Urgell i Vidal
-
Terra El canvi climàtic ha fet 20 vegades més probables els megaincendis d'aquest estiu Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
24 de novembre de 2023 a
les 16:08
Actualitzat el
24 de novembre de 2023 a les
16:26
Et pot interessar
-
Terra
El Meteocat pronostica pluges de fins a 90 litres en tres hores
-
Terra
Entitats excursionistes reclamen la reobertura gradual de Collserola
-
Terra
15 milions d'euros per fer franges de protecció a les urbanitzacions
-
Terra
Pluges generals i tempestes intenses: tot Catalunya en alerta
-
Terra
Nou avís vermell del Meteocat per temps violent
-
Terra Els CAP van atendre 328 persones per la calor en la darrera setmana
