Protecció Civil enviarà un Es-Alert a les comarques en avís vermell per les pluges

Terra

El Meteocat assegura que el nou episodi de xàfecs no tindrà "res a veure" amb el de fa dues setmanes, si bé no descarta apujar el grau de perill màxim a cinc comarques més

Publicat el 16 d’octubre de 2026 a les 13:59
Actualitzat el 16 d’octubre de 2026 a les 14:25

Protecció Civil enviarà aquest divendres a la tarda un Es-Alert a les tres comarques on hi ha activat l'avís vermell pel nou episodi de pluges previst per a aquest cap de setmana. Saral Sarroca, directora del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), ha assegurat, però, que la situació no tindrà "res a veure" amb el temporal que fa dues setmanes va afectar bona part de Catalunya. De moment, l'enviament del missatge d'alerta als dispositius mòbils només es farà a les comarques del Maresme, Vallès Oriental i Selva, a l'espera que el Meteocat revisi els models de previsió aquesta tarda. En aquest sentit, Sarroca ha puntualitzat que no descarten apujar el grau de perill màxim també a les del Barcelonès, Vallès Occidental, Baix Llobregat, Garraf i Baix Penedès.

Així ho han explicat aquest divendres al migdia en una atenció als mitjans per informar de l'episodi de pluges, després que el Meteocat hagi actualitzat els avisos aquest matí, apujant el perill al voltant de la costa central i part de la brava per a demà dissabte, on es podrien acumular més de 40 litres en mitja hora. Sarroca ha especificat que els aiguats seran especialment forts i localment intensos i torrencials des de les 14 hores de dissabte fins a la matinada de diumenge.

Tot i que es farà l'enviament d'Es-Alert per informar i advertir la població dels aiguats, la directora del Meteocat ha puntualitzat que l'episodi d'aquest cap de setmana no té "res a veure" amb el que es va registrar fa 15 dies. Alhora, Sarroca ha explicat que aquesta situació d'inestabilitat anirà acompanyada d'una baixada de les temperatures.

En la mateixa línia, Protecció Civil també ha remarcat la "diferència" entre ambdós episodis: "Estem en una situació diferent". En tot cas, sí que fan una crida a la prudència, sobretot a les comarques de risc més alt. "Demanem que s'extremin les precaucions, reduint i minimitzant els desplaçaments", han advertit. En aquest sentit, recorden la importància d'evitar vies secundàries i de no travessar mai cursos d'aigua perquè, a més, l'episodi tindrà lloc en comarques on ja va ploure amb molta intensitat fa dues setmanes i, per tant, "podria ser que les rieres baixessin amb força".

Quant a l'Es-Alert, Protecció Civil ha explicat que, en un principi, aquest s'enviarà als ciutadans del Maresme, Vallès Occidental i la Selva. I, en cas que el Meteocat acabi ampliant l'avís vermell a més comarques que ara estan en avís taronja -Barcelonès, Vallès Occidental, Baix Llobregat, Garraf i Baix Penedès-, l'enviament s'ampliarà també a aquestes.

D'altra banda, Sarroca ha recordat aquest tipus d'episodis seran cada cop més freqüents: "Malauradament, ja vaticinàvem que cada cop hi haurà més pluges, amb episodis de sequera prolongats i després de pluges, molt curts però més reiterats".

Comarques afectades

El temporal tindrà una incidència diferent arreu del territori dissabte. De moment, es preveu que les pluges més intenses seran al Maresme, Vallès Oriental i Selva. Aquestes són totes les comarques amb avisos:

  • Ripollès (avís groc)
  • Berguedà (avís taronja)
  • La Garrotxa (avís taronja)
  • Gironès (avís taronja)
  • Pla de l'Estany (avís taronja)
  • La Selva (avís vermell)
  • Osona (avís taronja)
  • Lluçanès (avís taronja)
  • Moianès (avís taronja)
  • Bages (avís taronja)
  • L'Anoia (avís groc)
  • Vallès Occidental (avís taronja)
  • Vallès Oriental (avís vermell)
  • Maresme (avís vermell)
  • Barcelonès (avís taronja)
  • Baix Llobregat (avís taronja)
  • Garraf (avís taronja)
  • Alt Penedès (avís groc)
  • Baix Penedès (avís groc)
  • Alt Camp (avís groc)
  • Tarragonès (avís groc)
Escull Impacte com la teva font preferida de Google