El minitransvasament de l'Ebre, que permet assegurar l'abastament d'aigua als municipis i a la indústria petroquímica de Tarragona, és reversible. Aquesta és l'opinió de Joan Alginet, president del CAT, el consorci que gestiona aquesta portada d'aigua.
[noticia]266836[/noticia]
De fet, en plena sequera, defensa un model de gestió dels recursos hídrics que tingui una mirada a llarg termini, reaprofitant més aigua amb la regeneració i la dessalinització, amb la construcció d'una planta a Tarragona. Gràcies a aquestes accions, ha dit en una entrevista amb l'ACN, es pot plantejar "baixar la dependència del consum d'aigua de l'Ebre" a l'àrea metropolitana tarragonina i, fins i tot, estudiar i planificar la reversió del minitransvasament del riu.
[noticia]267905[/noticia]
A més, Alginet rebutja que la dessalinitzadora del Foix acabi amagant la interconnexió de conques -aquesta instal·lació donarà servei a les xarxes de Barcelona i Tarragona-, perquè no seria tècnicament possible. També ofereix la seva estructura tècnica per gestionar una segona planta dessaladora més prop de Tarragona i Reus, com proposa el port.
[noticia]256401[/noticia]
[impacte]
«Revertir el minitransvasament de l'Ebre és possible»
El president del CAT proposa construir una dessalinitzadora a Tarragona i apostar per la regeneració
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de gener de 2024 a les 09:57
Actualitzat el 26 de gener de 2024 a les 10:02
Et pot interessar
-
Terra L'expansió del cérvol posa en risc el futur dels isards al Pirineu
-
Terra Un setembre amb sis esclafits i deu mànegues marines
-
Terra Catalunya modifica el pla de sequera per no castigar l'agricultura i la ramaderia
-
Terra La triple crisi que ja amenaça tots els oceans del planeta
-
Terra Pluges de rècord a les Terres de l'Ebre
-
Terra La reintroducció d'ibis ermitans a l'Empordà es reforça amb una migració assistida des d'Àustria