Això és el que els militars espanyols han ensenyat als ucraïnesos en un mes a Saragossa
Unes missions d'instrucció militar contra l'ofensiva russa que tenen com a objectiu aportar a l'exèrcit ucraïnès més capacitat operativa en el vessant armamentístic
ARA A PORTADA
-
El Govern força que els migrants regularitzats per Sánchez hagin d'acreditar el català Lluís Girona Boffi
-
-
La compra especulativa continua encallant l'acord Govern-Comuns pels pressupostos Bernat Surroca Albet
-
ERC i el govern espanyol ultimen l'acord pel consorci d'inversions Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el
08 d’octubre de 2022 a
les 18:22
Actualitzat el
15 de gener de 2024 a les
18:03
Formació antiaèria. Ara farà un mes que una vintena de militars ucraïnesos van arribar a la Base Aèria de Saragossa per començar a aprendre a utilitzar armes i sistemes antiaeris com a iniciativa del paquet de compromisos de suport a Ucraïna per part del govern espanyol.
Unes missions d'instrucció militar contra l'ofensiva russa que tenen com a objectiu aportar a l'exèrcit ucraïnès més capacitat operativa en el vessant armamentístic, a més d'actuar com a element dissuasori. En aquesta línia, està previst que arribi un nou batalló a partir de l'1 de novembre abans que l'anterior torni al front de guerra.
"Espanya se sent molt propera Ucraïna i els donarem suport fins que guanyin la guerra", ha afirmat la ministra de Defensa, Margarita Robles. "La seva estada aquí és per a nosaltres una mostra del nostre reconeixement i admiració. Tot el poble ucraïnès heu demostrat ser braus i heroics", ha destacat Robles.
Per la seva banda, el comandant dels efectius ucraïnesos, Dimitri Shelekhov, ha agraït la solidaritat i col·laboració d'Espanya en aquestes classes militars, així com en l'enviament de material i assistència mèdica al seu país.
En aquest sentit, l'ajuda a Ucraïna per part de l'Estat espanyol s'ha concretat en una trentena d'avions, amb transport de material i personal, prop d'una vuitantena de camions i dos vaixells.
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos detenen un home de 20 anys per la mort violenta d'un altre a Sant Andreu
-
Societat
Vall d’Hebron extirpa un tumor inoperable amb una tècnica del trasplantament hepàtic
-
Societat La Generalitat impulsa l’Any Bressola per celebrar 50 anys d’educació en català a la Catalunya del Nord
-
Societat
Revolut es passa al català: busca traductors per incorporar la llengua gràcies a la pressió ciutadana
-
Societat
Una incidència a Movistar, Vodafone i Orange deixa milers d'empreses sense internet durant cinc hores
-
Societat
Els Comuns acorden amb el Govern 100 milions extres per a ajuts al lloguer i poder arribar a gairebé 50.000 famílies més
