Almenys 21 persones han mort a l'estat nord-americà de Mississipí durant el pas, a última hora d'aquest divendres, d'un tornado que ha deixat un rastre de destrucció al llarg de 160 quilòmetres.
El comtat més afectat ha estat el de Sharkey, on almenys 13 persones han perdut la vida, seguit dels comtats de Carroll i Humphreys, amb tres morts en cadascun. Unes altres dues persones han mort a Monroe, segons les estimacions que els diferents departaments forenses han fet a la cadena estatunidenca CNN.
No obstant això, la xifra de difunts podria augmentar donada la magnitud de les operacions de cerca i rescat que s'estan fent als comtats de Sharkey i Humphreys, tal com ha explicat l'Agència per a la Gestió d'Emergències de l'estat.
De fet, la localitat de Rolling Fork, on resideixen unes 2.500 persones "ha quedat pràcticament devastada", segons el president de l'organització humanitària United Cajun Navy, Todd Terrell, com també ha estat el cas de Silver City, una població amb uns 340 habitants, que ha estat escenari d'enormes danys, segons l'agent de la Patrulla de Carreteres Jose Watson. "Ara mateix diria que això em recorda al tornado de Joplin", ha afegit Terrell en referència al tornado que va costar la vida el 2011 a 161 persones, "o pitjor".
[plantillavirals]
Almenys una vintena de morts pel devastador impacte d'un tornado a Mississipí
Internacional
Les autoritats dels Estats Units temen que els efectes siguin iguals "o pitjors" al desastre del 2011, quan van perdre la vida més de 160 persones
- Devastador impacte d'un tornado a Mississipí -
- EP
ARA A PORTADA
Publicat el
25 de març de 2023 a
les 14:18
Et pot interessar
-
Internacional
La Cambra de Representants dels Estats Units insta Trump a retirar les tropes de la guerra de l'Iran
-
Internacional
Brussel·les reitera la voluntat de «cooperar» amb el Marroc, però insisteix a «intensificar els esforços»
-
Internacional
Trump al·lega una «conspiració malaltissa» contra la IA i els centres de dades que la generen
-
Internacional
Els tres de Cardiff pel dret a decidir i una fractura constitucional
-
Internacional
Escòcia, Gal·les i el Nord d'Irlanda signen a favor del dret a l'autodeterminació
-
Internacional
El centreesquerra guanya les eleccions a Suècia per la mínima gràcies al retrocés de l'extrema dreta
