El secretari de Defensa dels Estats Units, Lloyd Austin, ha assegurat davant del Congrés que si Rússia derrota finalment Ucraïna, l'OTAN entrarà en guerra. "Si Ucraïna cau, realment penso que l'OTAN entrarà en una lluita amb Rússia", ha dit. El cap del Pentàgon ha donat per fet que Vladímir Putin no s'aturarà si obté la victòria, i ha avisat del risc que tenen els estats bàltics. "Si ets un estat bàltic, estàs realment preocupat per si seràs el pròxim o no", ha advertit.
Austin ha comparegut al Comitè de Serveis Armats de la Cambra de Representants, que lideren els republicans, per donar explicacions per les seves absències mentre estava hospitalitzat per complicacions en una cirurgia per càncer de pròstata. La seva hospitalització, ha garantit, no ha afectat l'exèrcit nord-americà, tot i que ha reconegut que hi va haver una "interrupció en les notificacions".
Més enllà d'això, les paraules d'Austin arriben quan es compleix el segon aniversari de la guerra a l'est d'Europa i Rússia guanya avantatge. El president Putin va amenaçar dijous d'utilitzar armes nuclears amb potencial per "destruir civilitzacions" si els aliats occidentals d'Ucraïna -Europa i els Estats Units, principalment- despleguen tropes en territori ucraïnès. "Tenim armes capaces d'arribar al seu territori", va dir Putin.
El líder del Kremlin ha volgut recordar "el destí dels qui han enviat tropes" a Rússia i ha assegurat que, ara, les conseqüències serien "encara més tràgiques". "Ja han oblidat què és la guerra", ha asseverat en referència als països de l'OTAN, a qui ha acusat d'"espantar el món sencer" amb la possibilitat d'una escalada bèl·lica.
Avís del Pentàgon: si Rússia derrota Ucraïna, l'OTAN entrarà en guerra
Internacional
El secretari de Defensa dels Estats Units dona per fet que Putin no s'aturarà si cau Kíiv
- Una zona d'Ucraïna completament arrasada -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
-
Política Feijóo vincula amb Sánchez els aldarulls a Barcelona: «Com que han perdut el carrer, volen incendiar-lo» ACN
-
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona es persona contra els detinguts pels aldarulls i fa costat als comerciants Natàlia Pinyol
-
Societat Els Mossos eleven a 128 els detinguts pels aldarulls a Barcelona, 72 dels quals menors Natàlia Pinyol
Publicat el
02 de març de 2024 a
les 21:05
Et pot interessar
-
Internacional
L'origen romanès de l'hotel més emblemàtic de la costa d'Atzur
-
Internacional
Més de 400.000 persones tornen a inundar els carrers de França en una nova jornada de protestes
-
Internacional
Els estudiants francesos mantenen les protestes després de reunir-se amb Macron
-
Internacional
L'alcalde ultra de Perpinyà criminalitza l'estelada per vincular-la als aldarulls a França
-
Internacional
Un mort i almenys quatre ferits en un tiroteig als afores de París
-
Internacional
El virus que només afectava animals arriba als humans: mor el primer infectat a França
