Els patrullers Atalaya i Vigía, amb base a Ferrol i a Cadis, respectivament, han escortat una agrupació russa formada per dos vaixells d'assalt amfibi i un petrolier russos detectats en aigües de sobirania espanyola.
Segons ha informat l'Estat Major de la Defensa (EMAD) en un comunicat, els patrullers espanyols es trobaven en operacions de presència, vigilància i dissuasió, sota control operatiu del Comandament d'Operacions, i el monitoratge dels vaixells d'assalt amfibi Iván Green i Aleksander Otrakovsky i el petrolier Kola es va dur a terme en dos torns, entre dijous passat i aquest mateix dimarts.
La matinada del dijous, el patruller d'altura Atalaya (P-74) localitzava un grup de tres unitats russes mentre efectuava una operació de vigilància i seguretat marítima en aigües de sobirania espanyola al nord-oest peninsular.
Un cop identificats els vaixells de la federació russa, l'Atalaya va fer seguiment a aquestes unitats fins a l'encreuament fronterer amb Portugal, on va ser rellevat per la fragata portuguesa Bartolomeu Dias. Una vegada finalitzat aquest primer torn, i després de dues singladures efectuant presència naval reforçada en aigües de sobirania espanyola davant la presència de tres vaixells de la federació russa, l'Atalaya va tornar a la seva base a l'Arsenal de Ferrol.
D'aquesta manera, des de dissabte i fins a aquesta jornada, després de la seva activació com a unitat transferida al Nucli de Força Conjunta NFC-1, el Vigía relleva el vaixell portuguès en el seu monitoratge d'una agrupació conformada per tres unitats de la Marina de la Federació Russa, al seu pas per les aigües del Golf de Cadis.
El patruller espanyol estava fent tasques de vigilància i seguretat marítima, monitorant la línia de trànsit marítim que uneix el cap de São Vicente amb l'estret de Gibraltar.
[plantillavirals]
Detectats dos vaixells de guerra russos en aigües espanyoles
Internacional
Un patruller estatal localitza l'agrupació del Kremlin, formada també per un petrolier, i l'escorta fins a Portugal, on s'han fet càrrec de la situació les autoritats locals
- El patruller Atalaya -
- EMAD
ARA A PORTADA
-
Societat Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac Marc Orts i Cussó
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política El president del Constitucional celebra l'aval europeu a l'amnistia davant Felip VI Lluís Girona Boffi
Publicat el
26 de març de 2024 a
les 21:48
Et pot interessar
-
Internacional
Andy Burnham ja és el setè primer ministre del Regne Unit en una dècada
-
Internacional
Moren dos soldats dels EUA en un atac de l'Iran a la base nord-americana de Jordània
-
Internacional
El fum dels incendis al Canadà posa en risc la final del Mundial a Nova York: es cancel·la el partit?
-
Internacional
Un terratrèmol de magnitud 7,3 sacseja la costa de Mèxic
-
Internacional
Les noves guerres en temps d’incerteses
-
Internacional
Moren com a mínim 27 persones en un incendi en un bar a Bangkok
