El fiscal iranià de la ciutat de Damavand, Morteza Tahmasabi, ha anunciat aquest diumenge que la policia del país va detenir la nit de dissabte diversos jugadors de futbol que van anar a una festa mixta a la ciutat, a 74 quilòmetres a l'est de Teheran. En un breu comunicat recollit per l'agència de notícies Mehr, el fiscal ha anunciat que presentarà càrrecs contra les persones que van anar-hi, de qui de moment es desconeix la identitat i el nombre exacte.
Aquestes detencions es produeixen en el marc de les protestes que han esclatat a l'Iran arran de la mort de la jove Mahsa Amini, unes manifestacions que també s'han traslladat a l'escena esportiva nacional, amb el recent cas de la condemna de mort del jugador de futbol Amir Nasr Azadani.
[noticiadiari]2/242743[/noticiadiari]
L'exjugador del Rah-Ahan, el Tractor i el Gol-e Rayhan, de 26 anys, va ser acusat pel règim iranià del delicte "moharebeh" (enemistat amb Déu), fet que comporta la forca, una pena que ja van patir el jove Mohsen Shekari i el lluitador Majid Resa Rahnavard, penjat en públic a Mashad per les mateixes acusacions, després d'un judici sense garanties.
[plantillavirals]
Detinguts diversos futbolistes iranians per assistir a una festa mixta
El fiscal ha anunciat que presentarà càrrecs contra els jugadors, dels quals es desconeix la identitat
- Una bandera de l'Iran ensangonada en una manifestació. -
- EP
ARA A PORTADA
Publicat el
01 de gener de 2023 a
les 17:18
Et pot interessar
-
Internacional
Víktor Orbán, Danubi avall
-
Internacional
La Flotilla afronta la nova missió a Gaza en un escenari «més tens» pel conflicte a l’Orient Mitjà
-
Internacional
Sánchez reclama posar en marxa «demà mateix» un exèrcit europeu
-
Internacional
Putin declara una treva de dos dies a Ucraïna amb motiu de la Pasqua ortodoxa
-
Internacional Espanya reobre l'ambaixada a Teheran a causa de l'alto el foc
-
Internacional
Una treva de vidre: els atacs d'Israel al Líban fan que l'Iran torni a tancar Ormuz
