El primer ministre d'Itàlia, Mario Draghi, ha presentat aquest dijous la seva dimissió al cap d'Estat, Sergio Mattarella, que l'ha acceptada, segons ha anunciat en un comunicat la presidència de la República. Draghi ha entregat la seva dimissió a Mattarella després d'haver-la anunciat en una compareixença aquest dijous a la Cambra de Diputats per la pèrdua de la majoria parlamentària que li donava suport.
Mattarella ha seguit els passos esperats i aquest mateix dijous a la tarda ha convocat eleccions anticipades pel 25 de setembre. Mentrestant, Draghi esgotarà els mesos en el càrrec abans que es renovi la cambra italiana.
La decisió de Draghi ha arribat després que els seus tres socis de coalició, la conservadora Força Itàlia de Silvio Berlusconi, la ultradretana Lliga de Matteo Salvini i el Moviment 5 Estrelles de Giuseppe Conte, li retiressin el suport en una moció de confiança aquest dimecres al Senat i hagin tornat a fer saltar pels aires l'estabilitat política a Itàlia.
[plantillavirals]
Draghi dimiteix després de perdre la majoria i Itàlia votarà el 25 de setembre
Internacional
La decisió arriba després que els seus tres socis de coalició li retiressin el suport en una moció de confiança aquest dimecres al Senat
- Mario Draghi, primer ministre italià. -
- europa press
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat Tito Álvarez escapa per poc d'un hotel esfondrat a Veneçuela: «He tornat a néixer» Natàlia Pinyol
-
Internacional La comunitat veneçolana a Barcelona s'organitza per enviar ajuda i posar-se en contacte amb els familiars Redacció
-
Internacional Un terratrèmol de magnitud 7,2 sacseja el Japó just després del doble sisme a Veneçuela Redacció
Publicat el
21 de juliol de 2022 a
les 16:45
Et pot interessar
-
Internacional La Generalitat no té constància de cap català afectat pels terratrèmols a Veneçuela
-
Internacional Albares confirma que hi ha 68 espanyols desapareguts a Veneçuela pel terratrèmol
-
Internacional
Espanya, Itàlia i la República Txeca enviaran ajuda a Veneçuela
-
Internacional
La inflació, l'Iran i la veritable preocupació de Donald Trump
-
Internacional
L'Ebola arriba a Europa: França confirma el primer positiu de la malaltia
-
Internacional
La factura del Brexit, 10 anys després: les exportacions del Regne Unit a Catalunya han caigut fins a la meitat
