El Consell d'Europa ha acordat aquest divendres apartar temporalment Rússia en considerar que ha incorregut en violacions greus de l'estatut de l'organisme per la invasió d'Ucraïna. El comitè de ministres, que és l'òrgan executiu del Consell, s'ha reunit d'urgència per examinar les represàlies contra Rússia, que finalment han acabat amb aquesta expulsió temporal.
El Comitè considera que Rússia ha incomplert l'Estatut del Consell, per la qual cosa ha anunciat que el país quedarà sense representació tant a l'òrgan executiu com a l'Assemblea Parlamentària "amb efecte immediat". El país presidit per Vladímir Putin, però, continuarà sent país signant dels convenis europeus en vigor i mantindrà un jutge com a representant al Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH), segons ha detallat el mateix Consell d'Europa en un comunicat.
"La suspensió no és una mesura definitiva sinó temporal", ha aclarit l'organisme, que deixa "oberts" els "canals de comunicació". El cap de la delegació russa a l'Assemblea Parlamentària, Petr Tolstoi, ha al·legat que el Consell d'Europa no té cap sentit sense Rússia. "Rússia seguirà sent el país europeu més gran i, sense ell, el Consell d'Europa és simplement impossible i innecessari", ha assenyalat.
[plantillaucraina]
El Consell d'Europa aparta Rússia per la invasió d'Ucraïna
L'organisme considera que el país presidit per Vladímir Putin ha incorregut en "violacions greus" dels estatuts
- El Consell d'Europa -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de febrer de 2022 a les 16:25
Et pot interessar
-
Internacional
Un incendi ja controlat a la COP30 obliga a evacuar el recinte de la cimera climàtica
-
Internacional
Zelenski condecora Sor Lucía Caram per la tasca humanitària a la guerra a Ucraïna
-
Internacional
El Congrés i el Senat dels Estats Units forcen Trump a desclassificar els papers del pedòfil Epstein
-
Internacional
Més problemes al Louvre: tanquen una de les galeries per «debilitats estructurals»
-
Internacional
Revelen que Hitler tenia una condició genètica que li dificultava mantenir relacions sexuals
-
Internacional
La justícia francesa deixa sortir Sarkozy de la presó en llibertat condicional
