El govern britànic ha tombat aquest dilluns per primer cop una llei escocesa. L'executiu liderat per Rishi Sunak, ha aturat la normativa que permet canviar-se de gènere a partir dels 16 anys sense diagnòstic mèdic. El ministre britànic per a Escòcia, Alister Jack, presentarà demà a la cambra dels Comuns una ordre per evitar que la legislació aprovada a Edimburg el desembre passat sigui enviada al rei per rebre el consentiment formal.
Aquest és el primer cop que l'executiu paralitza una llei d'Escòcia des que es va formar el parlament autonòmic d'Edimburg ara fa 25 anys. Amb la coneguda "secció 35" de la Llei d'Escòcia, Londres té el poder de vetar lleis que considera que afecten "assumptes reservats" al govern central.
La nova normativa redueix a 16 l'edat per canviar-se de gènere i també elimina la necessitat d'un diagnòstic mèdic de disfòria de gènere. A més, també redueix a tres mesos el temps en què la persona sol·licitant ha d'haver viscut conforme al gènere que reclama -sis mesos en cas que sigui menor. El govern central, però, està preocupat per l'impacte de la nova llei a la resta del Regne Unit i aposta pel bloqueig.
La presidenta escocesa, Nicola Sturgeon, ha advertit durant aquest dilluns al govern central del risc d'utilitzar com a "arma política" la llei que facilita l'autodeterminació de gènere, avisant que qualsevol veto des de Londres podria ser una "atrocitat". Sturgeon, de fet, ja va assenyalar al desembre que qualsevol veto seria bàsicament una "decisió política".
El govern britànic tomba per primer cop una llei escocesa
Westminster atura la normativa que permet canviar-se de gènere a partir dels 16 anys sense diagnòstic mèdic perquè considera que és un tema reservat al govern central
ARA A PORTADA
-
Fins a cinc anys d'autonomia per al Banc Sabadell: totes les condicions per autoritzar l'opa del BBVA Oriol March
-
Israel i l'Iran s'acusen mútuament de violar l'alto el foc poc després de l'entrada en vigor Marc Orts i Cussó
-
-
La petició al Tribunal Suprem per imputar Félix Bolaños afegeix més problemes a Pedro Sánchez Oriol March
-
La majoria progressista veu encaix legal en l'amnistia mentre avança la deliberació al TC Bernat Surroca Albet
Publicat el 16 de gener de 2023 a les 19:18
Et pot interessar
-
Internacional L'Iran ataca bases militars dels Estats Units a Qatar i l'Iraq
-
Internacional Trump contradiu el Pentàgon i obre la porta a enderrocar el govern de l'Iran: «Per què no?»
-
Internacional L'Iran vota a favor de tancar l'estret per on passa el 20% del petroli mundial
-
Internacional Netanyahu agraeix a Trump l'atac contra l'Iran: «La seva decisió canviarà la història»
-
Internacional Els Estats Units bombardegen l’Iran i entren en guerra
-
Internacional Nou escàndol sexual a França: detingut un home per encarregar centenars de violacions de menors