Les noves autoritats talibans han promès aquest dimarts que governaran l'Afganistan d'una manera molt diferent a com ho van fer en el passat, entre el 1996 i el 2001. El grup fonamentalista islàmic ha fet públic un comunicat en què ha anunciat una "amnistia general" per a tots, en especial pera als funcionaris públics que van treballar per al govern anterior. Han comminat aquests funcionaris a reintegrar-se en els seus llocs de treball, dins de la seva estratègia de mostrar serenitat i oferir un missatge de normalitat.
"S'ha declarat una amnistia general per a tots", han assegurat els talibans, fent una crida perquè la gent "reprengui el seu estil de vida amb plena confiança", segons afirma l'organització islamista en el seu comunicat. També han assegurat que no volen "que les dones siguin víctimes" i que "han de ser en l'estructura del govern d'acord amb la llei islàmica”. Han promès igualment que el país deixarà de ser un productor de drogues.
Malgrat això, ningú sap encara com es concretaran aquestes promeses i el temor és molt estès en amplis sectors de la societat afganesa, que recorden la repressió brutal que va caracteritzar l'anterior període de domini dels talibans. Les promeses poden buscar en aquests moments un marge de confiança per part de la comunitat internacional.
Per la seva banda, Enamullah Samangani, membre de la comissió cultural dels talibans, ha fet unes declaracions a la televisió estatal afganesa en què ha afirmat que "tenim un acord de convergència per a una amnistia a tot l'Afganistan i per a tots, inclosos els opositors que, sobretot en els darrers temps, han estat en els rengles dels ocupants". El mateix dirigent fonamentalista ha assegurat que "tot el món es beneficiarà d'aquesta amnistia en el moment en què acceptin el règim islàmic com un ideal i se sotmetin a la llei islàmica".
La desconfiança envers els talibans és total en els sectors més liberals del país i en l'opinió pública internacional, mentre la desesperació s'ha estès en part de la població. Però els talibans semblen haver optat per mostrar un rostre diferent al que els ha definit fins ara, vint anys després d'haver estat foragitats del poder precisament per la invasió nord-americana. El tracte que rebrà la població femenina serà el primer termòmetre per avaluar fins a on arriba la suposada obertura dels talibans.
Els talibans prometen una amnistia i governar «per a tots»
Els dirigents islamistes s'esforcen per mostrar un rostre amable i prometen dirigir el país d'una manera diferent a com ho van fer

- Els talibans, al Palau Presidencial de Kabul. -
- Al Jazeera
Ara a portada
Publicat el 17 d’agost de 2021 a les 16:39
Et pot interessar
-
Internacional Qui pagarà el funeral del papa Francesc? El seu testament ho revela
-
Internacional Almenys un mort i tres ferits en un atac amb ganivet en un institut de França
-
Internacional El govern de Putin retira de les biblioteques dues novel·les catalanes
-
Internacional Rússia llança un dels pitjors atacs a Kíiv des de l'inici de la guerra