Una investigació periodística fa esclatar la política britànica aquest cap de setmana. Més de 50 diputats britànics tenen accions en secret en importants empreses que podrien suposar un conflicte d'interessos malgrat que habitualment no impliquin un incompliment de la normativa sobre publicitat dels béns personals de la cambra dels comuns. El diari The Guardian ha estat el responsable d'aquesta transcendental investigació que ha posat cap per avall Londres.
Entre els diputats esmentats estan l'ex primera ministra britànica Theresa May, el president de la Comissió de Medi Ambient de la cambra dels comuns, Robert Goodwill, o l'exministre d'Educació Gavin Williamson, els qui tenen personalment a través de persones molt properes, com les seves parelles, accions en bancs, constructores, empreses de la indústria militar, elèctriques o supermercats.
La normativa parlamentària vigent des de 2015 obliga els diputats a declarar les accions que tinguin en empreses en les quals suposin més del 15% de la propietat o quan el seu valor superi les 70.000 lliures (82.100 euros) en una empresa, un llistó que està massa baix per a organitzacions de defensa de la transparència.
La xifra és molt diferent del mínim fixat en països com els Estats Units, on està en 1.000 dòlars. A més, la normativa parlamentària obliga a declarar accions que puguin implicar raonablement un conflicte d'interessos, encara que queda a criteri del mateix diputat.
Escàndol al Regne Unit: més de 50 diputats britànics tenen en secret accions en importants empreses
La normativa parlamentària vigent des de 2015 obliga els diputats a declarar les accions que tinguin en empreses en les quals suposin més del 15% de la propietat o el valor superi les 70.000 lliures
ARA A PORTADA
-
-
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit» Lluís Girona Boffi
Publicat el 09 de juliol de 2023 a les 17:43
Et pot interessar
-
Internacional Què van fer amb Rússia? I què es proposa fer amb Israel?
-
Internacional Espanya i 15 països amenacen Israel amb la «rendició de comptes» si deté o ataca els integrants de la Flotilla
-
Internacional Israel llança una ofensiva terrestre a gran escala per ocupar la ciutat de Gaza
-
Internacional La comissió d'investigació de l'ONU acusa Israel de cometre un genocidi a Gaza
-
Internacional El principal sospitós de la desaparició de Madeleine McCann surt de la presó i es nega a declarar
-
Internacional La Flotilla assenyala Israel pels «atacs» amb drons i reclama protecció a Espanya