Hongria ha aprovat aquest dimarts una llei que impedeix l'adopció a parelles homosexuals i limita els drets de la comunitat LGTBI. La modificació de la definició de família s'ha aprovat al Parlament d'Hongria amb el suport del partit conservador ultranacionalista Fidesz, que segueix formant part del grup popular europeu.
La nova constitució hongaresa defineix la família "basada en el matrimoni i la relació pares-fills" i estableix: "la mare és la dona, el pare és l'home". També ho ha expressat així el primer ministre hongarès, Viktor Orban, en una piulada on ha celebrat l'esmena aprovada perquè "Hongria sigui sempre una nació forta".
La nova modificació també exigeix que els pares facin créixer els fills amb un esperit conservador i diu que "Hongria defensa el dret dels nens a identificar-se amb el gènere del seu naixement i assegura la seva educació basada en la identitat constitucional i els valors de la nació basats en la cultura cristiana".
Hongria impedeix l'adopció a parelles homosexuals amb un canvi constitucional
Internacional
El partit de Viktor Orbán aprova una esmena que limita els drets LGTBI: "la mare és la dona, el pare és l'home"
- El primer ministre Viktor Orbán, en una imatge d'arxiu -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Política L'última palanca de Conde-Pumpido per no ajornar més del compte l'amnistia Bernat Surroca Albet
-
-
Política Els nens del procés tornen als carrers: «És el nostre moment, s'ha acabat el pessimisme» Lluís Girona Boffi | Bernat Castanyer Colomer
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
Publicat el
15 de desembre de 2020 a
les 18:25
Et pot interessar
-
Internacional
Trump acorda amb Dinamarca el «control permanent» de la seguretat de Groenlàndia
-
Internacional
Trump veta l'accés a la Casa Blanca als periodistes de CNN, MSNBC i Politico
-
Internacional
«Hi ha pensadors d'extrema dreta que somien en crear una nova espècie amb la IA»
-
Internacional
La regulació de l'accés dels menors a les xarxes socials: ritmes i criteris a Europa
-
Internacional
Brussel·les obligarà les xarxes socials a demostrar que són segures per als infants
-
Internacional
La Reserva Federal dels Estats Units apuja els tipus d'interès per primer cop en tres anys
