Pronunciament històric. El president dels Estats Units, Joe Biden, ha reconegut com a "genocidi" l'assassinat de més d'un milió i mig d'armenis en mans de l'Imperi Otomà entre el 1915 i 1923. El posicionament del POTUS, històric perquè és el primer inquilí de la Casa Blanca que parla obertament de l'extermini, arriba quan es compleixen 106 anys de l'inici dels fets.
L'oficina de Joe Biden ha emès un comunicat que recorda el 106è aniversari des de l'inici de la massacre comesa contra el poble armeni. Els predecessors del líder demòcrata havien evitat expressar-se en aquesta línia per evitar danyar les relacions entre els Estats Units i Turquia. La tensió entre els dos països està en plena escalada.
En el seu moment, qui també va parlar de genocidi va ser Ronald Reagan. L'any 1981 en va fer al·lusió en un discurs sobre l'Holocaust, però temps després va retractar-se per la pressió turca.
Joe Biden, primer president dels Estats Units que reconeix el genocidi armeni
Internacional
Els seus predecessors a la Casa Blanca havien evitat sempre parlar d'un extermini per part de l'Imperi Otomà
- Joe Biden, en una imatge d'arxiu -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
-
Societat Sánchez promet «arribar fins al final» per esclarir les causes de l'accident mortal de Toledo Oriol March | Natàlia Pinyol
-
-
Societat La trucada entre el centre de control i el maquinista de l'AVE: «Reprengui la marxa amb normalitat» Natàlia Pinyol
-
Societat «Ens toca molt de prop»: el record d'Adamuz reapareix amb la tragèdia de Toledo Gerard Mira
Publicat el
24 d’abril de 2021 a
les 18:10
Et pot interessar
-
Internacional
Un final de Netanyahu?
-
Internacional
Netanyahu torna a guanyar després de tres anys de guerres però queda lluny de la majoria
-
Internacional Netanyahu fa una crida desesperada a votar: «Dreta o Palestina»
-
Internacional
Bolsonaro fuig als Estats Units després de perdre les eleccions del Brasil
-
Internacional Trump, davant del risc d'una derrota històrica
-
Internacional
La lliçó de Lula
