Pronunciament històric. El president dels Estats Units, Joe Biden, ha reconegut com a "genocidi" l'assassinat de més d'un milió i mig d'armenis en mans de l'Imperi Otomà entre el 1915 i 1923. El posicionament del POTUS, històric perquè és el primer inquilí de la Casa Blanca que parla obertament de l'extermini, arriba quan es compleixen 106 anys de l'inici dels fets.
L'oficina de Joe Biden ha emès un comunicat que recorda el 106è aniversari des de l'inici de la massacre comesa contra el poble armeni. Els predecessors del líder demòcrata havien evitat expressar-se en aquesta línia per evitar danyar les relacions entre els Estats Units i Turquia. La tensió entre els dos països està en plena escalada.
En el seu moment, qui també va parlar de genocidi va ser Ronald Reagan. L'any 1981 en va fer al·lusió en un discurs sobre l'Holocaust, però temps després va retractar-se per la pressió turca.
Joe Biden, primer president dels Estats Units que reconeix el genocidi armeni
Els seus predecessors a la Casa Blanca havien evitat sempre parlar d'un extermini per part de l'Imperi Otomà
- Joe Biden, en una imatge d'arxiu -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el
24 d’abril de 2021 a
les 18:10
Et pot interessar
-
Internacional
Trump publica i esborra un vídeo on apareix Barack i Michelle Obama com si fossin micos
-
Internacional
Els EUA abaten un dron iranià al mar d'Aràbia
-
Internacional
Per què Epstein pot ser la fi de Trump?
-
Internacional
Roma farà pagar als turistes per visitar la Fontana di Trevi
-
Internacional
Van els Estats Units cap a una guerra civil?
-
Internacional
Segona tongada de publicació dels «papers d'Epstein»: Aznar i Elon Musk, entre els nous noms
