Que les campanyes electorals nord-americanes solen ser dures i despietades és ben conegut. Però la d’aquest 2016 promet superar el rècord de draps bruts exposats al sol. La personalitat del candidat republicà, Donald Trump, facilitarà sens dubte el joc brut. El magnat de Manhattan arrossega tota mena d’episodis tèrbols en la seva vida privada i empresarial. L’exsecretària d’Estat, per la seva banda, amuntega també molt de passat, des de la seva etapa com a primera dama amb Bill Clinton fins als anys com a responsable de la diplomàcia a l’administració Obama.
Un reportatge del The New York Times sobre la relació de Trump amb les dones, elaborat a base de nombroses entrevistes, ha enfurismat el candidat. Acusacions d’assetjament sexual, comentaris masclistes i grolleries diverses s’han llançat contra el multimilionari, al costat també, cal dir-ho, d’alguns agraïments de dones que es van obrir camí en empreses de Trump. Però el reportatge ha molestat molt l’aspirant republicà, que ha demanat al diari que es capbussi en el passat dels Clinton.
Trump es defensa atacant
Davant dels atacs que ha rebut des de l’inici de la campanya pel seu menyspreu a les dones (i als hispans, i als periodistes, i als altres candidats…), Trump s’ha defensat sempre atacant. I sobretot atacant Hillary, recordant el cas Lewinsky –l’afer sexual que va esquitxar la imatge de l’aleshores president i marit de la candidata-. Un altre afer que enterboleix el camí de Clinton és l’atac a l’ambaixada nord-americana a Bengasi (Líbia), el setembre del 2012, on van morir quatre ciutadans dels EUA, entre ells l’ambaixador. Va fer la secretària d’Estat tot el que va poder per impedir l’atac i per salvar les vides de nord-americans?
Aquest episodi ha estat usat sense contemplacions pels republicans des d’aleshores. L’equip de Donald Trump ja té elaborada una estratègia d’atacs implacables contra la que té tots els números per esdevenir la nominada del Partit Demòcrata. Tot i que, a diferència de Trump –virtual candidat dels republicans-, Hillary encara ha de superar del tot Bernie Sanders que, malgrat no tenir opcions reals de guanyar, pretén presentar batallar fins al final.
El que es pot donar per segur és que en els propers mesos assistirem a un espectacle d’atacs mutus entre les candidatures que farà oblidar les campanyes més enfangades que hi ha hagut en les darreres dècades.
La campanya del 2016 serà una de les més brutes de la història dels Estats Units
El passat de Hillary Clinton i Donald Trump serà carnassa per mitjans i adversaris | El magnat, virtual candidat dels republicans, sempre s'ha defensat atacant
- La campanya de les presidencials nord-americanes no serà amable | Flickr Hillary for America -
- | Flickr Hillary for America
ARA A PORTADA
-
-
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol Redacció
-
L'UCO escorcolla organismes vinculats a Hisenda i Transició Ecològica pel cas de Leire Díez Redacció
-
-
Es pot escapar un virus del laboratori? L'IRTA-CReSA nega que les obres ho hagin facilitat Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 16 de maig de 2016 a les 21:30
Actualitzat el 17 de maig de 2016 a les 09:46
Et pot interessar
-
Societat
Fira de Barcelona preveu tancar l’exercici de 2025 amb un nou «rècord» de 350 milions d’ingressos
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 13 i 14 de desembre
-
Societat
Va ser realment un accident? Què sabem i què no de la mort d'Isak Andic un any després
-
Societat
Els fills d'Isak Andic l'homenatgen amb una carta: «Era un pare proper i afectuós»
-
Societat
Creen una eina que prediu el risc d'ictus a partir dels greixos de la dieta
-
Societat
Barcelona estrena dos nous radars: on són i a quina velocitat multen?
