Els advocats del líder opositor rus Aleksei Navalni han denunciat aquest dilluns que fa sis dies que no tenen constància d'on és ni si està bé. Després de dies sense localitzar-lo a la presó, on compleix 19 anys de condemna per un presumpte delicte de corrupció, no ha comparegut en una vista judicial en què s'havien de tractar presumptes pràctiques il·lícites envers ell per part del personal penitenciari.
"És el sisè dia que no sabem on és Navalni ni què li passa", ha advertit la seva portaveu, Kira Yarmish, al compte de la xarxa social X, on ha explicat que els advocats s'han desplaçat fins a dues presons en què els han notificat que no els hi consta la seva presència. Navalni acostuma a comparèixer de manera telemàtica pels diversos fronts judicials que té oberts i aquest dilluns estava previst que participés en una vista en què s'examinen precisament les seves queixes pel tracte a la presó. Tanmateix, tampoc no hi ha participat, cosa que ha agreujat el temor del seu entorn.
Segons Yarmish, el personal de la presó ha esgrimit problemes tècnics per justificar la darrera incompareixença, però la portaveu ha tornat a expressar el seu temor que la salut de Navalni hagi empitjorat o que hagi estat traslladat a un altre centre. Si és així, el trasllat posaria en risc la salut de Navalni, ja que aquests processos acostumen a ser "molt llargs", assegura.
L'entorn de l'opositor rus Aleksei Navalni denuncia la seva desaparició a presó
Internacional
El dirigent contrari a Vladímir Putin havia de comparèixer en una vista telemàtica per una queixa pel tracte entre reixes i no ha aparegut
- Aleksei Navalni, en una imatge d'arxiu -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Societat Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
11 de desembre de 2023 a
les 18:07
Et pot interessar
-
Internacional
Maduro reapareix en noves imatges des de la presó als EUA: «Estem ferms»
-
Internacional
De la taca ultra a Alemanya a les «midterm» de Trump: cinc punts calents al món per tancar l'any
-
Internacional
Rescaten una nena de 6 anys després de passar 60 hores sota els enderrocs al Nepal
-
Internacional
Almenys set morts en l'enfonsament d'un ferri amb 267 persones a bord a Xipre
-
Internacional
Islàndia rebutja en referèndum avançar cap a l'adhesió a la Unió Europea
-
Internacional
Entre Alberta i el Quebec
