La guerra a Gaza ha deixat una imatge impactant als Estats Units. Un soldat de l'exèrcit del país nord-americà ha mort aquest diumenge després de cremar-se a l'estil bonze davant l'ambaixada d'Israel a Washington. Aaron Bushnell, que estava en actiu, ho va fer en contra del "genocidi" i al crit de "Palestina lliure".
El jove, de 25 anys, formava part de les Forces Aèries dels Estats Units, i després dels fets va ser ingressat en estat crític en un hospital de la capital nord-americana. El noi va enregistrar-se mentre feia camí cap a l'ambaixada israeliana mentre deia que no volia continuar sent "còmplice del genocidi" a la Franja.
"Vaig a fer un acte de protesta extrema que, comparat amb el que la gent ha estat experimentat a Palestina en mans dels colonitzadors, tampoc és tan extrem", assegura el jove, que carrega contra la classe política que "ha decidit que això és normal". En les imatges molt sensibles, el jove es ruixa amb líquid inflamable i crema el vestit de militar que porta amb un encenedor.
En tractar-se d'un edifici diplomàtic, ràpidament els serveis de seguretat reaccionen i s'apropen al jove amb les armes a la mà. A la vegada, els serveis d'emergència apaguen el foc amb extintor i intenten salvar el jove, tot i que finalment no s'ha aconseguit. Mentrestant, la guerra a Gaza no s'atura i ja haurien mort unes 30.000 persones.
[plantillagaza]
Mor un soldat després de cremar-se a Washington al crit de «Palestina lliure»
Internacional
El jove de 25 anys, membre actiu de les Forces Aèries, va assegurar que no volia continuar sent "còmplice d'un genocidi" a la Franja
- Una manifestació en defensa de Palestina a Barcelona | Lorena Sopena / Europa Press -
- | Lorena Sopena / Europa Press
ARA A PORTADA
-
Societat Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola Gerard Mira
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
26 de febrer de 2024 a
les 18:40
Et pot interessar
-
Internacional
Maduro reapareix en noves imatges des de la presó als EUA: «Estem ferms»
-
Internacional
De la taca ultra a Alemanya a les «midterm» de Trump: cinc punts calents al món per tancar l'any
-
Internacional
Rescaten una nena de 6 anys després de passar 60 hores sota els enderrocs al Nepal
-
Internacional
Almenys set morts en l'enfonsament d'un ferri amb 267 persones a bord a Xipre
-
Internacional
Islàndia rebutja en referèndum avançar cap a l'adhesió a la Unió Europea
-
Internacional
Entre Alberta i el Quebec
