El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, ha proposat al seu gabinet la possibilitat de congelar la construcció d'assentaments a Cisjordània durant 90 dies, un pla promogut pels Estats Units. Washington vol que Israel torni a congelar la construcció d'assentaments jueus i reprengui les converses de pau amb els palestins, que es van trencar després que aquest setembre finalitzés una moratòria de deu mesos. A canvi d'aquesta moratòria, l'estat hebreu rebria suport en l'àmbit de la seguretat, segons l'agència Reuters. El diari The New York Times publica que Netanyahu va assegurar durant una visita als Estats Units que pressionaria el seu gabinet per aprovar la moratòria de 90 dies.
Segons el diari israelià Haaretz, els Estats Units lliuraran avions de combat valorats en 3.000 milions de dòlars si Israel accepta la moratòria de construcció d'assentaments al territori ocupat de Cisjordània.
El viceprimer ministre israelià, Moshe Ya'alon, ha atacat la proposta nord-americana presentada per Netanyahu aquest diumenge. "L'ampliació de la congelació de la construcció és una trampa de mel", ha manifestat Ya'alon, tal com informa Haaretz. El viceprimer ministre ha advertit que acceptar una moratòria implicaria 'una altra crisi amb l'administració nord-americana'.
El primer ministre israelià es va reunir amb el vicepresident nord-americà, Joe Biden, i la secretària d'Estat, Hillary Clinton, durant la seva visita als Estats Units per negociar la represa de les negociacions de pau entre israelians i palestins.
Un portaveu del president palestí, Mahmoud Abbas, ha dit que el seu executiu no ha rebut cap confirmació oficial sobre la possibilitat d'una moratòria a Cisjordània. Segon
Netanyahu demana una moratòria per fer més assentaments a Cisjordània
Internacional
La congelació de construcció consistiria en 90 dies i és un pla impulsat pels Estats Units
ARA A PORTADA
-
-
-
Internacional «Hi ha pensadors d'extrema dreta que somien en crear una nova espècie amb la IA» Pep Martí i Vallverdú
-
Societat Milers de migrants de Ceuta queden fora del campament del govern espanyol i tornen a les platges Gerard Mira
-
Política El Govern demana explicacions a l'empresa de traducció per l'incident al judici de Roger Español ACN
Publicat el
14 de novembre de 2010 a
les 16:30
Et pot interessar
-
Internacional
Trump veta l'accés a la Casa Blanca als periodistes de CNN, MSNBC i Politico
-
Internacional
La regulació de l'accés dels menors a les xarxes socials: ritmes i criteris a Europa
-
Internacional
Brussel·les obligarà les xarxes socials a demostrar que són segures per als infants
-
Internacional
La Reserva Federal dels Estats Units apuja els tipus d'interès per primer cop en tres anys
-
Internacional
Europa aposta per prohibir l'accés dels menors de 13 anys a les xarxes socials
-
Internacional
La Cambra de Representants dels Estats Units insta Trump a retirar les tropes de la guerra de l'Iran
